حجتالاسلام والمسلمین حمید محمدی، رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی در گفتوگو با خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا)، با توجه به برپایی بیستویکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها به ارزیابی عملکرد رسانههای کشور در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی از سوی رسانهها که از جمله مطالبات مقام معظم رهبری است، پرداخت.
وی مطبوعات را به دو دسته تخصصی در زمینه معارف قرآن کریم و عمومی تقسیم کرد و گفت: مطبوعات و رسانههای دیداری و شنیداری که با محوریت قرآن فعالیت میکنند توانستهاند دستاوردهای مفیدی داشته باشند، اما ترویج فرهنگ قرآنی از چنان اهمیتی برخوردار است که لزوم فعالیت تمامی رسانهها را به عنوان مهم ترین ابزار اطلاع رسانی میطلبد.
حجتالاسلام محمدی بر ضرروت تقویت فعالیت رسانههای عمومی در زمینه توسعه فرهنگ قرآنی تاکید و تصریح کرد: قرآن باید از دو جنبه در رسانهها مورد توجه قرار گیرد، اول اینکه فرهنگ قرآن روح حاکم بر فعالیتهای آنان باشد و سپس بخشهای ویژه قرآنی را نیز در رسانه لحاظ کنند.
وی عملکرد فعلی رسانهها را در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی با آنچه مطلوب و ایدهآل است متفاوت دانست و گفت: هنوز برخی رسانهها به ضرورت پرداختن به فرهنگ قرآنی پی نبردهاند و دچار این باور غلط هستند که فعالیت رسانههای دینی تخصصی کفایت می کند و از مسئولیت آنان میکاهد، در صورتی که این مهم مشارکت تمامی نهادهای اطلاعرسانی و خبری را میطلبد.
حجتالاسلام محمدی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در این زمینه از مسئولیت بیشتری برخوردار دانست و گفت: این وزارتخانه باید حسایت بیشتری نسبت به فعالیت رسانهها در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی داشته و تأثیرگذار باشد.