اجرای طرح حفظ موضوعی قرآن در مدارس لرستان
کد خبر: 3446114
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹
تقوی خبر داد:

اجرای طرح حفظ موضوعی قرآن در مدارس لرستان

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش لرستان از اجرای طرح حفظ موضوعی قرآن‌ کریم ویژه دانش‌آموزان دوره‌های ابتدایی متوسطه اول و دوم خبر داد.

محمد تقوی، مسئول اداره قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش لرستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، در رابطه با طرح حفظ موضوعی قرآن‌کریم، گفت: با توجه به اهمیت توسعه و تعمیق فرهنگ‌ قرآنی، رویکرد استفاده عملی از آن در بین دانش‌آموزان و اجرایی کردن طرح حفظ ملی موضوعی قرآن کریم اجرا می‌شود.
وی افزود: برای بهره‌گیری هرچه بیشتر از آیات قرآن و به خاطر سپردن آن، روش‌های مختلفی وجود دارد که زودبازه‌ترین و بهترین آن‌ها روش حفظ موضوعی است و کاربرد آن در بین دانش‌آموزان ضروری است که سبب می‌شود با کمترین زمان به بیشترین مطالب و مفاهیم دست یابند.
مسئول اداره قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش لرستان با بیان این‌که استفاده از روش حفظ موضوعی زمینه حفظ کل قرآن‌کریم است، عنوان کرد: طرح روش حفظ موضوعی قرآن‌کریم برای دانش‌آموزان دورهای ابتدایی متوسطه اول و دوم اجرا می‌شود که هر پایه از کتاب مخصوص مجموعه درس‌نامه‌های حفظ موضوعی قرآن‌کریم استفاده می‌کند.
وی با اشاره به این‌که مجموع محتوای حفظ موضوعی 20 تا 40 آیه است که در مدت 20 هفته آموزش داده می‌شود، گفت: دانش‌آموزان در هر هقته دو آیه حفظ می‌کنند و در پایان هفته هشتم وشانزدهم از دانش‌آموزان آزمون کتبی و شفاهی گرفته می‌شود.
تقوی گفت: این طرح از آبان‌ماه آغاز شده و تا پایان سال‌تحصیلی ادامه دارد و در پایان هدایای خوبی به نفرات اول تا سوم داده می‌شود.

captcha