فعالیت 200 قرآن‌آموز در مؤسسه امام خمینی(ره)/آموزش‌ قرآن به همراه بازی‌های رایانه‌ای
کد خبر: 3447561
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۷

فعالیت 200 قرآن‌آموز در مؤسسه امام خمینی(ره)/آموزش‌ قرآن به همراه بازی‌های رایانه‌ای

گروه فعالیت‌های قرآنی: 200 نفر از براداران علاقه‌مند به آموزش‌های قرآنی در مؤسسه امام خمینی(ره) شهرستان خمین فعالیت دارند، متأسفانه به دلیل کمبود فضای فیزیکی امکان ثبت‌نام از خواهران در این مؤسسه اجاره‌ای فراهم نیست.

حجت‌الاسلام سید اسماعیل میرصادقی، مدیر مؤسسه قرآنی امام خمینی(ره)شهرستان خمین در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با بیان اینکه مکان این مؤسسه اجاره‌ای و کوچک است افزود: هم اکنون 200 نفر از برادران علاقه‌مند به قرآن از دوره ابتدایی تا دبیرستان و بزرگسال در کلاس‌های  حفظ و صوت و لحن، تجوید و حفظ شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: نبود فضای فیزیکی و اماکانات کافی و مناسب مانع حضور خواهران درکلاس‌های قرآنی این مؤسسه است، بارها خواهران برای ثبت‌نام مراجعه کرده‌اند و اگر فضای بهتری داشتیم تعداد قرآن‌آموزان از این تعداد خیلی بیشتر بود.

حمایت خیرین از مؤسسه قرآنی

حجت‌الاسلام میرصادقی با اشاره به اینکه مؤسسه قرآنی امام خمینی(ره) از فروردین ماه سال جاری فعالیت خود را آغاز کرده است تصریح کرد: در این مدت کم با حمایت دو خیر قرآنی توانستیم مربیان و افراد بسیاری را جذب مؤسسه کنیم همچنین هیئت حضرت زهرا(س) در این مؤسسه تشکیل شده که به طور هفتگی مراسم سینه‌زنی، مداحی، آموزش احکام در قالب این هیئت برگزار می‌شود.

مدیرمؤسسه قرآنی امام خمینی(ره) یکی از ابتکارات این مؤسسه را اختصاص یک اتاق با تجهیزات لازم برای بازی‌های رایانه‌ای بیان کرد و ادامه داد: علاقه نوجوانان به این نوع بازی‌ها غیرقابل انکار است و مؤسسه سعی دارد با انتخاب بازی‌های مناسب از حضور نوجوانان علاقه‌مند به قرآن در مکان‌های نامناسب جلوگیری کند.

کثرت متولیان قرآن و کاغذ بازی‌ها به نفع جامعه قرآنی نیست

این حافظ قرآن افزود: اگر قرآن در خمین متولی مشخصی داشت مؤسسات اینقدر با مشکلات مکان و بودجه مواجه نبودند ومجبور نبودند به جای تمرکز بر برنامه‌های قرآنی دنبال تامین منابع مادی باشند.

وی فعالیت‌های قرآنی امروزی را خشک و بی‌روحیه عنوان کرد اظهار داشت: کسی که می‌خواهد قرآن را آموزش دهد باید با روحیات تمام سنین آشنا باشد در این مؤسسه برای ایجاد شادابی در قرآن‌آموزان خردسال و نوجوان امکانات فوتبال دستی وتنیس فراهم شده است.

مدیر مؤسسه قرآنی امام خمینی(ره) مهمترین فعالیت ادارات و سازمان‌های دولتی درخصوص فعالیت‌های قرآنی را کاغذ بازی  و ارائه آمارهای اشتباه بیان کرد و افزود: حفظ قرآن بدون تربیت قرآنی هیچگونه ارزش و نفعی برای شخص و جامعه ندارد .

captcha