نفرات برتر مسابقات بین‌المللی قرآن عربستان مشخص شدند
کد خبر: 3447584
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳

نفرات برتر مسابقات بین‌المللی قرآن عربستان مشخص شدند

گروه بین‌الملل: نفرات برتر سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن عربستان، عصر دیروز، ۲۱ آبان‌ماه معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی«ar.6hkt.com»، مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان سی‌ و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ، تلاوت و تفسیر قرآن عربستان، عصر دیروز ، 21 آبان‌ماه، در مسجدالحرام در مکه مکرمه برگزار شد.
در مراسم اختتامیه این مسابقات، «خالد فیصل بن عبدالعزیز»، امیر مکه؛ «شیخ صالح بن عبدالعزیز آل الشیخ»، مفتی اعظم عربستان؛ «شیخ عبدالرحمن بن عبدالعزیز السدیس»، رئیس امور مسجدالحرام و مسجدالنبی(ص)؛ «منصور بن محمد السمیح»، دبیرکل مسابقات سراسری و بین‌المللی عربستان و اعضای کمیته داوران و متسابقین حضور داشتند.
سی و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن عربستان در چهار رشته حفظ کل قرآن با تجوید و حسن ادا و تفسیر معنای واژگان قرآن، حفظ کل قرآن با تجوید و حسن ادا، حفظ 15 جزء متوالی قرآن با تجوید و حسن ادا و حفظ 5 جزء متوالی قرآن با تجوید و حسن ادا برگزار شد که رشته چهارم این مسابقات ویژه متسابقین کشورهای غیراسلامی بود.
در رشته نخست این مسابقات، «عبدالله مصطفى عریبی» از الجزایر، «یوسف محمد دوکو» از نیجریه؛ «عبدالناصر محمد یوسف» از سومالی، «حمزة بن طارق صالح حداوی» از عربستان و «أبو الیزید مصطفى أبو الیزید» از مصر رتبه‌های اول تا پنجم را کسب کردند که به ترتیب 120 هزار، 100 هزار، 80 هزار، 70 هزار و 60 هزار ریال سعودی جایزه به آن‌ها اهدا شد.
در رشته دوم مسابقات نیز «عبدالله بن سعد عبدالله الیحیا» از عربستان، «حمد عمر إنو آدم» از نیجریه، «حافظ محمد حافظ مولان محمد هلال الدین» از بنگلادش، «محمد صالح عیسى» از چاد، و «عبدالرحمن أحمد عبدالله علی الشویع» حائز رتبه‌های اول تا پنجم شدند که به ترتیب 100 هزار، 90 هزار، 75 هزار، 60 هزار و 50 هزار ریال سعودی جایزه دریافت کردند.

«علی بن أحمد أفتاب أحمد عالم» از عربستان، «محمد فاضل عباس الجمیلی» از عراق، «هجَرو موسى هجَرو» از چاد، «حامد البشایر» از کامرون، «عمر عبدالله محمد الدمخی» از کویت رتبه‌های اول تا پنجم را کسب کردند و به ترتیب 55 هزار ریال، 45 هزار ریال، 30 هزار ریال، 25 هزار ریال و 20 هزار ریال جایزه به آن‌ها اهدا شد.
در رشته چهارم این مسابقات که مختص متسابقین کشورهای غیراسلامی بود، «عدنان معاطی» از بوسنی و هرزگوین، «صالح بالابغان عبدالغنی» از فیلیپین، «رضوان أحمد أهرون» از بلژیک، «محمد نزلن محمد نواز» از سریلانکا و «محمود حسن إسماعیل» از آفریقای جنوبی به ترتیب رتبه‌های اول تا پنجم را کسب کردند که به ترتیب 35 هزار ریال، 25 هزار ریال، 20 هزار ریال، 15 هزار ریال و 10 هزار ریال جایزه به آن‌ها اهدا شد.
مرحله نهایی سی‌ و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ، تلاوت و تفسیر قرآن عربستان موسوم به مسابقات «ملک عبدالعزیز»، 16 تا 18 آبان‌ماه، در صحن‌های مسجدالحرام در مکه مکرمه برگزار شد.
این مسابقات به همت وزارت اوقاف و امور اسلامی و تبلیغات و ارشاد عربستان برگزار شد و در این دوره از مسابقات، 75 متسابق به رقابت پرداختند که این متسابقین از میان 124 متسابق حاضر در این مسابقات انتخاب شده بودند.

همچنین، حمد بن علی السدیس»، رئیس دانشکده قرآن کریم دانشگاه اسلامی مدینه منوره، ریاست کمیته داوری این دوره از مسابقات را به عهده داشت و «ناصر بن سعود القثامی»، معاون دانشکده الهیات دانشگاه طائف عربستان؛ «خالد بن علی محمد دربانی»، سرپرست بخش قرائت در مدرسه قرآنی جمعیت علمای مسلمان الجزائر؛ «محمد ناصر عثمان صکتو»، استاد پژوهشگاه قرآنی «السلطان محمد مثطو» نیجریه و «عبدالکریم زکریا هارون»، دستیار مدیرکل بخش پیگیری مسائل اسلامی در مالزی اعضای کمیته داوران این مسابقات بودند.

captcha