از اعلام برترین قاریان و مدرسان قرآن تا آموزش ۳۰۰ نخبه قرآنی
کد خبر: 3457063
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳
نگاهی به رویدادهای قرآنی هفته/

از اعلام برترین قاریان و مدرسان قرآن تا آموزش ۳۰۰ نخبه قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: در هفته‌ای که گذشت اعلام اسامی برترین قاریان و مدرسان قرآن و برگزاری دوره آموزشی برای ۳۰۰ نخبه قرآنی کشور از مهم‌ترین رویدادهای قرآنی بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) برگزاری مرحله سراسری سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن نیروی زمینی ویژه کارکنان پایور و وظیفه از نخستین رویدادهای قرآنی هفته جاری بود که این مسابقات شنبه، 30 آبان‌ماه به میزبانی تهران، ستاد نزاجا آغاز شد و تا سه‌شنبه، سوم آذرماه ادامه داشت.
این دوره از مسابقات در رشته‌های قرائت ترتیل و تحقیق، اذان و مفاهیم سطح 1و2 و حفظ در اجزاء 5،10، 15، 20 حفظ کل برگزار شد.
طی این مسابقات حدود 250 نفر متسابق و منتخب مناطق پنج‌گانه نیروی زمینی ارتش چون کرمانشاه، شهرضا، مشهد، زنجان و تهران باهم به رقابت پرداختند.

برگزاری هجدهمین دوره مسابقات قرآن کارکنان زن زندان‌های کشور
هجدهمین دوره مسابقات قرآن کارکنان زن زندان‌های کشور نیز یکشنبه، اول آذرماه  با حضور بیش از 90 نفر از کارکنان ادارات کل زندان‌های سراسر کشور در مشهد مقدس آغاز شد و دوشنبه، دوم آذرماه به پایان رسید.
این مسابقات در رشته‌های ترتیل، مفاهیم و حفظ یک جزء، سه جزء، پنج جزء، 10 ، 15 و حفظ کل قرآن کریم برگزار شد و نفرات اول تا سوم هر رشته معرفی و تجلیل شدند.

برگزاری مسابقات قرآن دارالقرآن امام علی(ع) در بخش بانوان
نهمین دوره مسابقات قرآن دارالقرآن امام علی(ع) در بخش بانوان از دوشنبه، دوم آذرماه در یادمان شهدای هفتم تیر آغاز شد. این مسابقات با حضور بیش از هزار و 800 متسابق در بخش بانوان و در شش رشته حفظ کل، حفظ 20، 10و 5 جزء، قرائت تحقیق و ترتیل در دو مقطع سنی پایین 16 سال و بالای 16 سال برگزار شد.
مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات نیز امروز، ششم آذرماه در یادمان شهدای سرچشمه واقع در میدان بهارستان برگزار می‌شود و در این مراسم از رتبه‌های برتر در هر رشته تجلیل به عمل می‌آید.

برگزاری کارگاه آموزشی راه‌یافتگان مرحله استانی به کشوری مسابقات قرآن
کارگاه آموزشی راه‌یافتگان مرحله استانی به کشوری سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن طی روزهای چهارم و پنجم آذرماه در جوار حرم مطهر رضوی برگزار شد.
در این اردوی آموزشی که در قالب کارگاه‌های آموزشی برگزار شد300 نفر از نخبگان قرآنی سراسر کشور که موفق به کسب رتبه‌های برتر در مرحله استانی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن استان تهران شده‌اند حضور داشتند تا طی شرکت در کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی متعدد آمادگی لازم برای شرکت در مرحله کشوری مسابقات قرآن را به دست آورند.

اعلام برترین قاریان و مدرسان قرائت قرآن
اعلام نتایج برگزیدگان چهارمین دوره طرح اعطای مدرک تخصصی به قاریان و مدرسان قرائت قرآن از دیگر رویدادهای قرآنی هفته جاری بود که این اسامی پس از برگزاری دوازدهمین جلسه شورای ارزیابی قاریان و مدرسان قرائت قرآن و داوری نهایی با حضور مسئولان و اساتید قرآنی اعلام شد.

captcha