برگزاري نشست نماز براي مددجويان ماهنشاني
کد خبر: 3460078
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳
غفاری:

برگزاري نشست نماز براي مددجويان ماهنشاني

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدير كميته امداد امام خميني (ره) شهرستان ماهنشان از برگزاري نشست نماز براي 40 نفر از مددجويان ماهنشاني خبر داد.

ذبيح‌الله غفاري در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، اظهار كرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) به منظور ارتقای سطح آگاهی مددجویان و تعمیق باورهای دینی گروه هدف، اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی می‌کند.

اين مسئول با بيان اينكه دوره‌هاي آموزشي كميته امداد با حضور اساتيد مجرب برگزار مي‌شود، تصريح كرد: طي روزهاي اخير با حضور اساتيد مجرب نشست نماز در ماهنشان برگزار شد.

وي با اشاره به اينكه در این دوره موضوعات مختلفی همچون احکام نماز و نحوه اقامه صحیح این فریضه الهی به مددجویان آموزش داده شد، تصريح كرد: پاسخگويي به شبهات مددجویان در بحث نماز، آثار و فلسفه نماز، نحوه قرائت صحیح آیه‌ها و سوره‌های موجود در نماز از موضوعاتی بود كه در دوره آموزش داده شد.

غفاری تاکید کرد، اسرار و آداب نماز و شیوه‌های تکمیل آن، بيان صحيح سوره‌های به كار در رفته نماز، آثار و نتايج نماز اول وقت در روح و روان شخص نيز از ديگر موضوعاتی است كه در اين دوره آموزش داده شد.

وی با بیان این‌که نماز آثار مادی و معنوی انکارناپذیری در زندگی افراد دارد، تأکید کرد: نماز، غفلت‌زدا است، چرا که اقامه آن در پنج نوبت در شبانه‌روز به انسان اخطار می‌دهد، هدف آفرینش را به او گوشزد می‌کند و موقعیت او را در جهان به یادش می‌آورد تا از خالق هستی غافل نشود.

مدیر کمیته امداد ماهنشان با بیان اینکه نماز تأثیر فراوانی بر زندگی فردی و اجتماعی افراد دارد، اظهار کرد: اقامه نماز باعث آرامش انسان می‌شود و همچنین توکل بر خدا و پرورش حس اعتماد به خالق هستی در درون انسان از دیگر آثار نماز است که باعث افزایش اعتماد به نفس انسان در زندگی اجتماعی می‌شود.

غفاری با بیان اینکه از دیدگاه قرآن، فلسفه اقامه نماز، یاد خداست و یاد خدا نیز آرامش دهنده قلب‌هاست، عنوان کرد: آرامش نعمتی است که همه در جست و جوی آن هستند، و بشر به طور طبیعی در طول زندگی در این جهان، با نگرانی‌ها و اضطراب‌های بسیاری روبه رو بوده و همواره برای برطرف کردن آنها کوشیده است.

captcha