افتتاح زائرسرای ارزان‌قیمت قزوین در مشهد مقدس
کد خبر: 3463441
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲

افتتاح زائرسرای ارزان‌قیمت قزوین در مشهد مقدس

گروه اجتماعی: اولین زائرسرای ارزان‌قیمت استانی ویژه استان قزوین در مشهد مقدس و در جوار حرم مطهر رضوی به بهره‌برداری رسید و مسئولان استان قزوین برای احداث فاز دوم این مجموعه اعلام آمادگی کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، زائرسرای ارزان‌قیمت «فدک» استان قزوین، با حضور ائمه جمعه و مسئولان استان قزوین و خراسان رضوی روز گذشته، ششم دی‌ماه در مشهد مقدس افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

کلنگ احداث این زائرسرا در تابستان سال 1392 و در زمینی به مساحت یک هزار و بیست و پنج متر مربع در محل بلوار وحدت 11 مشهد مقدس به زمین خورد و برای ساخت آن بالغ بر 12 میلیارد تومان هزینه شده است.

این مجموعه در 8 طبقه و دارای 73 سوئیت، به صورت سوئیت‌های خانوادگی و حسینیه برای اسکان خانوادگی و مجردی با ظرفیت پذیرش 400 نفر احداث شده که پیش‌بینی می‌شود در طول سال بالغ بر 60 هزار نفر زائر را اسکان دهد.

ساخت این نوع زائرسراها بنا به تأکیدات رهبر معظم انقلاب جهت ساخت زائرسرای ارزان‌قیمت برای استفاده عموم مردم در دستور کار دولت قرار گرفته و به‌همین منظور به هر استان، یک قطعه زمین و پروانه رایگان از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد واگذار شده و پیش‌بینی می‌شود تا سال آینده، نیمی از زائرسراهای ارزان‌قیمت استانی به بهره‌برداری برسد.

یادآور می‌شود، در آئین افتتاح این زائرسرا مسئولان استان قزوین برای احداث فاز دوم زائرسرای ارزان‌قیمت استان اعلام آمادگی کردند که شهرداری مشهد نیز آماده همکاری است.

captcha