انتشار تقویم مسابقات قرآن با 3 تاریخ برای هر مسابقه
کد خبر: 3469561
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۸

انتشار تقویم مسابقات قرآن با 3 تاریخ برای هر مسابقه

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول کمیته طرح و برنامه ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور اظهار کرد: تقویم زمان‌بندی مسابقات قرآن سال 95 با سه تاریخ برای هر مسابقه منتشر می‌شود.

داود تک‌فلاح، مسئول کمیته طرح و برنامه ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره تقویم زمان‌بندی مسابقات قرآن کشور اظهار کرد: کار آماده‌سازی تقویم زمان‌بندی مسابقات قرآن کشور از سوی یکی از کارگروه‌های ستاد دنبال می‌شود که ما در کمیته طرح و برنامه نیز با این کارگروه همکاری داریم.
وی افزود: با وجودی که پیش از این بنا بود تمامی دستگاه‌هایی که مسابقات قرآن را برگزار می‌کنند زمان دقیقی برای برگزاری مسابقات خود اعلام کنند اما متأسفانه دلایل مختلفی از جمله نبود برآورد دقیق از اعتبارات قرآنی دستگاه‌ها و... موجب شده است تا دستگاه‌ها در برنامه‌ریزی‌های خود دچار مشکل شوند و نتوانند زمان دقیقی را برای برگزاری مسابقات خود پیش‌بینی و اعلام کنند.
 تک‌فلاح ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که در فرآیند بودجه کشور وجود دارد و معمولا لایحه بودجه به موقع تحویل مجلس داده نمی‌شود و از طرف به موقع از مجلس بیرون نمی‌آید  و زمانی که در مجلس نیز نهایی شود به موقع بین دستگاه‌ها تقسیم نمی‌شود معمولا دستگاه‌های قرآنی با مشکلاتی برای تأمین اعتبارات برنامه‌های قرآنی خود روبرو هستند که گاهی اوقات موجب می‌شود برنامه‌های خود را نیز با تأخیر اجرا کنند؛ به ویژه اینکه معمولا اختصاص بودجه‌های فرهنگی و قرآنی در اولویت‌های اول قرار نمی‌گیرد.
وی در ادامه عنوان کرد: مشکلات بودجه‌ای دستگاه‌های قرآنی موجب شده است تا کار طراحی تقویم زمان‌بندی مسابقات قرآن کشور مشکل شود؛ چرا که ممکن است یک دستگاه زمان مشخصی را اعلام کند اما به دلیل مشکلات بودجه‌ای نتواند در آن تاریخ مشخص شده برگزار کند و مجبور شود مسابقات خود را با تأخیر برگزار کند.
تک‌فلاح یادآور شد: به این دلیل که اکثر دستگاه‌ها تاریخ برگزاری مسابقات قرآن خود را دقیق اعلام نکرده‌اند باید جلساتی برگزار شود و در نهایت هر دستگاه سه تاریخ را اعلام کند که اگر تاریخ‌ها تغییر کرد نیز مشکلی پیش نیاید و با برنامه‌های قرآنی دیگر دستگاه‌ها تداخل ایجاد نشود.
مسئول کمیته طرح و برنامه ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور افزود: بنا شده، کتابچه‌ای تهیه شود که اگر 30 مسابقه قرآنی در طول سال 95 داریم برای هر مسابقه سه تاریخ در نظر گرفته شود.
وی در ادامه گفت: اما در خصوص مسابقات قرآن اوقاف، با توجه به اینکه برگزاری مسابقات قرآن ملی و بین‌المللی جزو ماهیت وجودی سازمان اوقاف است زمان برگزاری مسابقات قرآن اوقاف در این تقویم زمانی کاملا مشخص خواهد بود اما دستگاه‌های دیگر به این دلیل که کار اصلی‌شان مسابقه نیست و برای برگزاری مسابقات قرآن به اعتبارات خود نگاه می‌کنند، زمان دقیق اعلام نمی‌کنند.
تک‌فلاح در پایان گفت: تقویم زمان‌بندی مسابقات قرآن کشور ویژه سال 95 تا پایان امسال آماده و برای استفاده دستگاه‌ها ارائه خواهد شد.
captcha