میزبان مرحله کشوری جشنواره قرآن دانشجویان وزارت علوم مشخص شد/ شاخص‌های میزبانی
کد خبر: 3470147
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۵

میزبان مرحله کشوری جشنواره قرآن دانشجویان وزارت علوم مشخص شد/ شاخص‌های میزبانی

گروه فعالیت‌های قرآنی: یکی از دانشگاه‌های شهر تهران به عنوان میزبان مرحله کشوری سی و یکمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم انتخاب شده است.

رشید جعفرپور، مسئول بخش پشتیبانی فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در مورد جشنواره قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم، گفت: مرحله منطقه‌ای این جشنواره اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار و برگزیدگان این مرحله برای حضور در مرحله کشوری که مردادماه برگزار می‌شود، معرفی خواهند شد.
جعفرپور افزود: برای میزبانی مرحله کشوری این مسابقات دانشگاه‌های مختلفی اعلام آمادگی کرده بودند که در نهایت و از بین گزینه‌های مورد بررسی قرار گرفته شده دانشگاه خوارزمی تهران به عنوان میزبان مرحله کشوری معرفی شد.
مسئول بخش پشتیبانی فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه در پاسخ به سؤالی در مورد شاخص‌های انتخاب دانشگاه میزبان، بیان کرد: شاخص‌های متعددی را برای این میزبانی مدنظر قرار داده‌ایم که تنها یکی از آنها ارزیابی کارشناس‌های اعزام شده به دانشگاه‌ها برای بررسی وضعیت دانشگاه میزبان است.
وی اظهار کرد: همچنین شاخص‌هایی همچون امکانات و زیرساخت‌هایی که دانشگاه میزبان باید برای برگزاری مطلوب جشنواره داشته باشد نیز مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
جعفرپور عنوان کرد: همچنین میزبانی‌های احتمالی دانشگاه‌ها از جشنواره‌های مختلف در سال‌های گذشته را نیز مورد ارزیابی قرار می دهیم تا اگر دانشگاهی توان برگزاری مطلوب جشنواره را نداشته باشد از گزینه‌ میزبانی حذف شود. توان شهر میزبان برای اسکان و سایر فعالیت‌ها را نیز مورد ارزیابی قرار می‌دهیم.
مسئول بخش پشتیبانی فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: علاوه بر این دانشگاه میزبان باید کارشناسان و مدیران توانمندی نیز داشته باشد که بتوانند به راحتی برگزاری مطلوب جشنواره را به پایان برسانند.
وی با اذعان بر اینکه دانشگاه خوارزمی از شاخص‌های مطرح شده به خوبی بهر‌ه‌مند بود، گفت: بر همین اساس این دانشگاه به عنوان میزبان جشنواره سی و یکم اعلام شد. این دانشگاه هم فضای لازم را دارد و هم اینکه در موقعیت جغرافیایی بسیار خوبی قرار دارد. ضمن اینکه معاونت فرهنگی این دانشگاه نیز از چهره‌های فرهنگی مطرح هستند و قطعاً در برگزاری مطلوب جشنواره اثرگذار خواهند بود.
جعفرپور همچنین در پاسخ به سؤالی در مورد هزینه‌های جشنواره و اینکه آیا دانشگاه میزبان هزینه‌های آن را پرداخت می‌کند یا خیر، گفت: بخش زیادی از هزینه مسابقات توسط ستاد وزارتخانه تأمین می‌شود و هزینه‌های مربوط به سالن، مستندسازی و ... را معمولاً خود دانشگاه‌ها بر عهده می‌گیرند.
مسئول بخش پشتیبانی فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه عنوان کرد: البته دانشگاه میزبان نیز می‌تواند حمایت‌هایی را از دستگاه‌ها و سازمان‌های دیگر دریافت کند که این امر به ارتباطات دانشگاه بستگی دارد.
وی همچنین در پاسخ به سؤالی در مورد میزان هزینه‌های جشنواره قرآنی وزارت علوم، تصریح کرد: در وزارت علوم هر سال بودجه‌ای برای برگزاری جشنواره قرآنی دانشجویان مصوب می‌شود که هر سال با درصد رشد خاصی همراه است.
یادآور می‌شود سی و یکمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم در بخش‌های شفاهی، کتبی، پژوهشی، ادبی، هنری و فناوری و مجموعاً در 36 رشته برگزار می‌شود. این مسابقات در بخش شفاهی و در مرحله دانشگاهی از ابتدای بهمن‌ماه آغاز شده است.
captcha