به گزارش
خبرگزاری بینالمللی قرآن (ایکنا) از استان مرکزی دوشنبه، 3 اسفند همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) دانشجویان دانشکده علوم قرآنی خمین در قالب هیئت سینهزنی و حضور در خیابانهای این شهر عزاداری کردند. دانشجویان مسیر مصلی امام خمینی(ره) تا امامزاده شاهزاده ابوطالب(ع) را با خواندن نوحه و سینهزنی طی کردند.
حجتالاسلام مهدی حسینی، رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان خمین در این
مراسم که در امامزاده شاهزاده ابوطالب(ع) برگزار شد بیان کرد: حضرت فاطمه(س) به
علت شخصیت والایی که داشتند نهتنها الگوی زنان بلکه الگوی کاملی برای تمام
انسانها هستند.
وی با بیان اینکه شناخت زوایای زندگی دختر پیامبر(ص) نقش مهمی در سعادت
انسانها دارد افزود: صبر، تقوا، استقامت و سبک زندگی این بانو باید بهوسیله
دانشآموختگان رشتههای قرآنی و مذهبی برای مردم بیان شود.
حجتالاسلام حسینی خاطرنشان کرد: عزاداری در مناسبتهای غمانگیز مذهبی
نمادی از علاقه به اهلبیت(ع) و راهی برای خودسازی انسان در برابر
وسوسههای دنیایی است.
