کانون‌های مساجد بهترین مکان برای جذب جوانان و تربیت اسلامی آنها است
کد خبر: 3480640
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳
حجت‌الاسلام و المسلمین باقری:

کانون‌های مساجد بهترین مکان برای جذب جوانان و تربیت اسلامی آنها است

گروه اجتماعی: امام جمعه جعفرآباد ضمن تبریک 18 اسفند، سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: این کانون‌ها بهترین مکان برای جذب جوانان و تربیت اسلامی آنها است که می‌تواند برای آینده، جوانان موفق و تأثیرگذاری را تحویل جامعه دهد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، حجت‌الاسلام و المسلمین باقری امام جمعه جعفرآباد، روز گذشته 14اسفندماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، از حضور گسترده مردم به‌ویژه اهالی محترم جعفرآباد در انتخابات هفتم اسفند و لبیک به دعوت نظام و امام خامنه‌ای تقدیر و تشکر کرد و افزود: یارگیری‌های سیاسی و ارائه آمارهای گوناگون از درصد پیروزی توسط احزاب و جریانات سیاسی فقط بازی با اعداد و ارقام است چرا که پیروز واقعی این انتخابات مردم هستند که دشمن را نا امید کردند و مجلس اکنون وظیفه سنگینی به عهده دارد و باید تلاش خود را به خدمت به مردم معطوف کند.
وی با تبریک سالروز تأسیس کمیته امداد و آغاز هفته احسان و نیکوکاری، کار کمیته امداد را خدمت به محرومان و مستضعفان بیان کرد و گفت: سفارشات بسیاری در قرآن کریم و احادیث اهل بیت(ع) نسبت به انفاق و احسان و نیکوکاری به ما شده است که بر همین اساس بر همه ما لازم است با شرکت در جشن نیکوکاری در آستانه عید نوروز دل محرومین را با کمک‌های خود شاد کنیم.
باقری با تبریک روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی به روند تخریب بی‌رویه مراتع و منابع طبیعی در منطقه اشاره کرد و گفت: مراتع و منابع طبیعی جزو انفال مسلمین و در دوران غیبت در اختیار ولی‌فقیه و مورد استفاده عمومی مسلمین است و تصاحب غیرقانونی و تخریب آن نه شرعاً و نه قانوناً جایز نمی‌باشد.
امام جمعه جعفرآباد 18 اسفند سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را تبریک گفت و ضمن تشکر از کانون‌های مساجد جعفرآباد و جوانان فعال آن، این کانون‌ها را بهترین مکان برای جذب جوانان و تربیت اسلامی آنها دانست که می‌تواند برای آینده جوانان موفق و تأثیرگذاری را تحویل جامعه دهد.
باقری در خصوص 20 اسفند روز ملی راهیان نور، ضمن گرامی داشتن یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: در همه جای دنیا آثار باقی مانده از جنگ‌هایشان را تحت عنوان موزه های مختلف نگهداری می‌کنند تا نسل‌های آینده شان با تاریخ گذشته کشورشان آشنا شوند. در کشور اسلامی ما ایران هم مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس که به خون هزاران شهید متبرک است برگی از تاریخ این سرزمین است که جوانان در قالب اردوهای راهیان نور با آن آشنا می‌شوند.
وی در گذشت هنرمند متعهد مرحوم فرج الله سلحشور را تسلیت گفته و با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در مورد ایشان گفت: سلحشور آبروی سینمای ایران بود که در روزگاری که در صنعت سینما فساد و فحشا و بی‌اخلاقی ترویج می‌شود با پرداختن به موضوعات قرآنی بهترین داستان‌ها را برای مردم به تصویر کشید.
امام جمعه جعفرآباد در پایان سخنان خود به تحولات اخیر و آتش بس در سوریه پرداخت و گفت: دیدارهای مسئولین سعودی با صهیونیست‌ها و نقشه‌هایی که بر علیه ایران در سر دارند به خوبی نشان می‌دهد که این آتش بس فقط برای گرفتن زمان برای تجدید قوا و برنامه‌ریزی خصمانه علیه جبهه مقاومت در منطقه است.
captcha