جلسه قرآني كه براي تسهيل در رفت و آمد، تغييرمكان داد
کد خبر: 3486718
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱

جلسه قرآني كه براي تسهيل در رفت و آمد، تغييرمكان داد

گروه فعالیت‌های قرآنی: از سال 74 تاكنون به صورت مداوم و مستمر جلسات آموزشي قرآن كريم در مسجد نور اهواز در جريان است و اما از سال 92 به دليل تسهيل رفت و آمد به مسجد قبا منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، نخستين محفل جلسه انس با قرآن و آموزش قرآن كريم با حضور مهدي دغاغله پيشكسوت قرآن كريم در مسجد قبا اهواز برگزار شد.

این جلسه در ابتدا با قرائت یک صفحه از قرآن به روایت ورش از نافع و قرائت صحیح آن آغاز شد. سپس 4 نفر از حاضران به قرائت یک صفحه از قرآن به سبک‌های مختلف ترتیل و صوت پرداختند. در اين ميان مهدي دغاغله پيرامون نحوه قرائت، سبك قرائت و اشكالات تجويدي نكاتي را بيان كرد.


مجید سعیداوی مسئول برگزاري جلسات هفتگي مسجد قبا اهواز درگفت‌وگو با ايكناي خوزستان اظهار كرد: این جلسات با همکاری سازمان آب و برق استان خوزستان و با حضور قاریان ممتاز و بین‌المللی استان همچون ناجی حیدری، قاسم مقدمی، مهدی دغاغله، سید جاسم موسوی و به صورت هفتگي در جريان است.

وي افزود: این جلسات به صورت هفتگی در چهارشنبه‌ها از سال 1374 در مسجد نور سازمان آب و برق و سپس از سال 1392 به منظور تسهیل در رفت و آمد به مسجد قبا واقع در منازل سازمانی آب و برق انتقال یافت و به طور مستمر در حال برگزاری است.

سعيداوي درباره نحوه برگزاري اين جلسات توضيح داد: در اين جلسات قرآني، حاضران و شركت‌كنندگان در جلسه یک صفحه از قرآن کریم را قرائت مي‌کنند و سپس مدرس و استاد حاضر در جلسه ضمن بيان اشکالات و نواقص، روش صحیح قرائت را توضيح مي‌دهد.


همچنين مهدی دغاغله پیشکسوت قرآنی و مدرس اين جلسات قرآني، برگزاري چنين نشست‌هاي آموزشي قرآني را بركت‌آفرین دانست و عنوان كرد: اينگونه جلسات باعث ترویج فرهنگ قرآنی می‌شوند.


وي هدف از برگزاری چنین جلساتی را بندگی و عبادت و تربیت قاریان ممتاز بيان كرد و گفت: انعكاس جلسات قرآنی در ميان مردم و جامعه از سوي رسانه‌ها اقدامي شایسته است كه با توجه به آیه قرآنی «سِرًّا وَ عَلانِیَةً» اين عمل خوب و مطلوب بوده و از مصاديق ريا نيست.


دغاغله بر توجه به قرائت معنامحور توسط قاريان تاكيد كرد و گفت: قاريان بايد بر كلمات قرآن كريم تدبر داشته باشند چراكه اين امر بسيار در تاثيرگذاري بر شنوندگان مهم است.

captcha