به گزارش
خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، آيت الله قرباني، نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز، 22 فروردین در دیدار با رئیس و اعضای شورای قضایی استان، بر لزوم اخلاق مداري و پايندي به ارزش هاي انساني تاكيد كرد.
وي منصب قضاوت را منصب انبياء و ائمه دانست و خاطرنشان كرد: هيچ گونه هوی و هوسي نبايد در صدور احكام تاثيرگذار باشد.
امام جمعه رشت از زحمات ارزنده دستگاه قضايي استان تشكر كرد و یادآور شد: قضات همواره براساس حق و عدالت و در مسير خدمت به مردم موفق باشند.
احمد سياوش پور، رئيس شوراي قضايي استان گیلان نیز در این دیدار، برگزاري انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شوراي اسلامي در سال گذشته را نمادي از حضور مردم در تعيين سرنوشت خود دانست و خاطرنشان كرد: دستگاه قضايي در فرآيند انتخابات حضوري فعال داشته و در تامين امنيت وسلامت آن نقش بسزايي ايفا نمود.
وي با اشاره به اينكه سال 94 سالي پركار براي دستگاه قضايي استان بوده است، ابراز کرد: ورودي پرونده ها در مراجع قضايي و دادگاه ها از سال گذشته بيشتر بوده و با تلاش وافر قضات و كاركنان دستگاه حدود 440 هزار پرونده وارده مورد رسيدگي قرار گرفته و تعداد یک هزار و 300 فقره پرونده نيز از ورودي سال گذشته كسر گرديد.
اين مقام ارشد قضايي با قدرداني از عملكرد دستگاه هاي تابعه قضايي در سال گذشته، گفت: تمام سازمان ها در انجام وظايف محوله، به نحو مطلوبي عمل نموده اند.
سياوش پور با اشاره به تعامل سازنده دستگاه قضايي با دستگاه هاي اجرايي، تصريح كرد: همه نهادها بايد با همكاري و همياري در بهبود زيرساخت هاي استان و رفع عقب ماندگي گام بردارند.
وي امنيت را مهم ترين و ضروري ترين نياز جامعه ذكر كرد و افزود: دستگاه قضايي از تمام توان خود براي برقراي آرامش و امنيت استفاده مي كند و پرونده هاي امنيتي در استان در اولويت رسيدگي و اجرا قرار دارند.
رئيس كل دادگستري گیلان توجه به مسائل فرهنگي را از دغدغه هاي معاونت فرهنگي دادگستري استان دانست و یادآور شد: در سال هاي اخير تلاش شده است تا از حضور روحانيون برجسته و اساتيد حوزه و دانشگاه در ارتقاي اخلاق و معنويت پرسنل دستگاه قضايي استفاده گردد.
رئيس شوراي قضايي استان حفاظت از حقوق بيت المال را از جمله وظايف معاونت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري عنوان كرد و گفت: سازمان بازرسي و دادگستري استان در شناسايي مناطق آسيب پذير كه مورد هجمه و تعرض قرار گرفته اند، اقدامات خوبي را انجام داده و با متخلفان و متصرفان برخوردهاي قانوني مناسبي صورت گرفته است.
اين مقام ارشد قضايي وضعيت دادگستري استان و سازمان هاي تابعه قضايي را مطلوب ارزيابي نمود و ابراز اميدواري كرد: دادگستري استان تمام تلاش خود را جهت ارائه خدمات هرچه بهتر به مردم شريف گيلان در سال جديد خواهد نمود.