وی در قسمتی از این گفتوگو عنوان کرده که «برای نامه حضرت آقا به جوانان اروپایی، ما روش خاصی را در پیش گرفتیم. کتابچههایی را چاپ کردیم که نامه حضرت آقا به همراه شرح آن در آن درج شده بود. کار دیگری هم که کردیم این بود که نامه آقا را به فرانسوی چاپ کردیم و به همراه کتابهایی که توزیع میکردیم، این نامه را نیز به صورت مجانی و برای کسانی که فکر میکردیم مفید باشد توزیع کردیم.»
محور اصلی مطالب این ماهنامه توزیع کتاب است و حسین شاهمرادی در سرمقاله اشاره کرده که «نشر مانند سایر صنایع به چو عضوی به دردآورد روزگار/ دگر عضوها را نماند قرار به شدت ملتزم است و آسیب در یک بخش، سایر بخشها را متاثر میکند و این یک اثر منفی دوسویه میگذارد و یک سیر قهقرایی را ایجاد میکند.»
گزارش اختتامیه سومین دوره مسابقه کتاب و زندگی و معرفی پرفروشترین کتاب سال 94 از دیگر بخشهای این شماره است. «کتاب بهناز ضرابیزاده دارد راه خودش را میرود و خودش، تبلیغ خودش را میکند.»
گفتوگو با محمودرضا برازش، مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره توزیع کتاب از بخشهای این ماهنامه است. به گفته وی ما باید ابتدا اقتصاد نشرمان را کالبدشناسی کنیم. تولید و انبارداری ما غیراستاندارد است و شبکه توزیع مناسب هم نداریم. ضمن اینکه نشرمان هم غیرحرفهای است.
محمد حمزهزاده، مدیر انتشارات سوره مهر نیز در گفتوگویی با تاکید بر اینکه وضعیت اقتصادی فعلی، گذرگاه سختی برای ناشران است، بیان کرده که این یک گذرگاه خیلی سخت برای ناشران جبهه فرهنگی انقلاب است. آنها به دلیل نوع محتوایی که عرضه میکنند، عمر کوتاهتری نسبت به ناشران دیگر داشته و سرمایههای بسیار کمتری در اختیار دارند و احتمال دارد در این سمپاشی که ظاهراً برای آفتزدایی اتفاق میافتد، نتوانند دوام بیاورند و آنها هم جزو قربانیان شوند.
سیدعباس حسینی نیک، مدیر انتشارات مجد نیز در گفتوگویی تاکید کرده که برای اینکه کتابفروش سود ببرد، باید فرمول قیمتگذاری کتاب تغییر کند. با این روش، کتابفروشی به سوددهی میرسد و سرمایهگذاری به آن سو میرود.
سیدمحمد حسینی، مدیرعامل شرکت ترنج نیز تاکید کرده که با وضعیت موجود، برای جهش در عرضه آثار و توسعه کتابفروشیها، یک راهکار این است که مکانهای بلااستفادهای را که اغلب مالکانشان دولتی هستند، شناسایی و با رایزنی تبدیل به کتابفروشی کنیم.
حجتالاسلام مهدی جوکار، مدیر کتابستان قم نیز اشاره کرده که یکی دیگر از مشکلات مهم در حوزه فروش کتاب، کمبود فروشگاه زنجیرهای و فروشگاههای خردهفروشی به صورت همزمان در سطح شهر و محلات است.
شماره 8 و 9 نشریه شیرازه کتاب با بهای 200 هزار ریال از سوی مجمع ناشران انقلاب اسلامی عرضه شده است.