آغاز ثبت‌ نام کشوری مدارس شبانه‌روزی قرآن و نهج‌البلاغه کاشان
کد خبر: 3490177
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸
حجت‌الاسلام حسن‌زاده خبر داد:

آغاز ثبت‌ نام کشوری مدارس شبانه‌روزی قرآن و نهج‌البلاغه کاشان

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: ثبت‌ نام رسمی اولین مدارس شبانه‌روزی حفظ یکساله قرآن و نهج البلاغه کشور توسط مؤسسه امیرالمومنین(ع) کاشان آغاز شد.

آغاز ثبت‌ نام کشوری مدارس شبانه‌روزی قرآن و نهج‌البلاغه کاشان
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام حسن‌زاده، مدیر مؤسسه امیرالمومنین(ع) کاشان گفت: ثبت‌ نام رسمی اولین مدارس شبانه روزی حفظ یکساله قرآن و نهج‌البلاغه کشور همراه با آموزش ترجمه و تفسیر برای چهارمین سال پیاپی توسط موسسه امیرالمومنین (ع)کاشان در این شهرستان آغاز شد.

مدیرعامل مؤسسه امیرالمومنین(ع)کاشان افزود: با هدف تلفیق قرآن و عترت، علاقه‌مندان آشنایی به معارف قرآن و اهل بیت(ع) از سراسر کشور می‌توانند از اول اردیبهشت ماه 95 تا20 خردادماه سال جاری و به مدت 50 روز، با ارسال عدد «4» به سامانه پیامکی به شماره « 500024800» در یکی از این دوره‌ها ثبت‌ نام خود را انجام دهند.
وی با بیان این مطلب که مؤسسه امیرالمومنین(ع) کاشان اولین مؤسسه ای است که در کشور حفظ یکساله هر دو کتاب قرآن و نهج‌البلاغه را به صورت شبانه روزی برگزار می‌کند، در خصوص جزئیات برگزاری این دوره‌ها، بیان کرد: پس از ثبت نام رسمی، مرحله مصاحبه و گزینش از ثبت نام کنندگان صورت خواهد گرفت که پس از پذیرش افراد مورد نظر، دوره آزمایشی به مدت یک ماه برگزار خواهد شد.
مدیر عامل مؤسسه امیرالمومنین(ع) کاشان تصریح کرد: داوطلبان در دوره آزمایشی باید اجزاء تعیین شده را به صورت روزانه حفظ کنند که در پایان دوره آزمایشی از داوطلبان آزمون کتبی و شفاهی گرفته خواهد شد و افرادی که حد نصاب نمره را کسب کنند با توجه به عملکرد ایشان درمدت طرح آزمایشی، به دوره یکساله حفظ قرآن یا نهج‌البلاغه ورود پیدا خواهند کرد .
حجت‌الاسلام حسن زاده ادامه داد: تمامی مراحل فوق الذکر دوره‌های حفظ قرآن یا نهج‌البلاغه به صورت مجزا از یکدیگر  برای بانوان و آقایان برگزار خواهد شد.
وی تصریح کرد  :در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در تربیت 10 میلیون نفر حافظ قرآن کریم، طرح تخصصی حفظ یکساله قرآن برگزار می‌شود، که این مؤسسه با بیش از 12 سال سابقه عملکرد تا کنون بیش از 90 نفرحافظ کل قرآن‌کریم و بیش از 750 نفر حافظ قسمت‌هایی از این کتاب شریف را تربیت کرده است .
مدیر عامل موؤسسه برتر قرآن و نهج‌البلاغه کشور در3 سال اخیر افزود: در سال تحفیظی 96-95، اعطای مدرک معتبر از معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تجلیل و کمک هزینه حج عمره و عتبات عالیات به نفرات برگزیده دوره و امتیاز شرکت درآزمون کارشناسی ارشد وزارت علوم جهت کسب مدرک لیسانس علوم قرآن و حدیث ویژه حافظان کل قرآن کریم از مزایای این طرح است.
وی همچنین در خصوص هدف از برگزاری حفظ یکساله نهج‌البلاغه در کاشان گفت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و تأکیدات ایشان در خصوص کتاب نهج البلاغه که «امروز بیشتر از همیشه، ملت و جامعه اسلامی ما به نهج البلاغه نیازمند است» و به دنبال ابراز علاقه از سوی حافظان قرآن و علاقه‌مندان آشنایی به معارف اهل بیت (ع)به ویژه حضرت علی (ع) از سراسر کشور، مؤسسه امیرالمومنین(ع) کاشان، اولین مدرسه شبانه روزی حفظ یکساله نهج‌البلاغه کشور را در کاشان که به «شهر نهج البلاغه» معروف شده را از تیرماه 92 راه‌اندازی کرده است که امیدواریم باعث تحولی شگرف در عرصه ترویج نهج البلاغه در کشور شود.
وی اعطای گواهی‌نامه پایان دوره، تجلیل از نفرات برتر و استعدادهای درخشان دوره و اعطای کمک هزینه سفر حج عمره و عتبات عالیات به نفرات برگزیده دوره را از مزایای طرح حفظ یکساله نهج البلاغه عنوان کرد.
حجت‌الاسلام حسن زاده در خصوص جزئیات برنامه روزانه طرح حفظ یکساله قرآن و نهج البلاغه تصریح کرد: قرآن‌آموزان و رهپویان علوی هر روز در نوبت صبح ، 6 ساعت آموزشی حضور در کلاس را دارند که شامل تحویل صفحات جدید، مرور 14 درس قبل از صفحات جدید و دوره اجزای گذشته است، که همراه با ترجمه و تفسیر است .
وی افزود: قرآن‌آموزان و رهپویان علوی در بعد از ظهر هر روز استماع صفحات جدید، حفظ و مباحثه را دارند که علاوه بر برنامه روزانه، در طول هفته در کلاس‌های اخلاق، امام شناسی و فصاحت یا صوت و لحن نیز شرکت می‌کنند که همراه با برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و  ادبی،... است.
گفتنی است، بانوان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 55464445 و آقایان با شماره تلفن 55472801 با پیش شماره031  تماس حاصل کرده یا به سایت شهر نهج‌البلاغه به نشانی«www.shahrenahjolbalaghe.com » مراجعه کنند.
 

آغاز ثبت‌نام کشوری مدارس شبانه روزی قرآن و نهج‌البلاغه کاشان

آغاز ثبت‌نام کشوری مدارس شبانه روزی قرآن و نهج‌البلاغه کاشان

آغاز ثبت‌نام کشوری مدارس شبانه روزی قرآن و نهج‌البلاغه کاشان
captcha