جشنواره گل‌های محمدی(ص) یک حرکت جهادی در عرصه قرآن است
کد خبر: 3490584
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲
شفیعی:

جشنواره گل‌های محمدی(ص) یک حرکت جهادی در عرصه قرآن است

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول دارالقرآن تبلیغات اسلامی استان مرکزی و دبیرسومین جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) گفت: این جشنواره یک حرکت جهادی در عرصه فعالیت‌های قرآنی و در راستای عمل به دغدغه‌های رهبری در تربیت 10 میلیون حافظ قرآن است که امیدواریم در سال 97 در سطح ملی برگزار شود.

به ‌گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، امروز، اول اردیبهشت‌ماه در نشستی که با حضور فیلی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی و جمعی از مدیران دستگاه‌های دولتی و مؤسسات قرآنی استان برگزار شد به طور رسمی سومین جشنواره قرآنی «گل‌های محمدی(ص) و گل‌های فاطمی(س)» فعالیت خود در سال 95 آغاز کرد.
حجت‌الاسلام محمدرضا شفیعی دبیرسومین جشنواره قرآنی «گل‌های محمدی(ص) و فاطمی(س)» دراین نشست گفت: در سال 94 برای دومین سال متوالی این جشنواره قرآنی را در سه شهرستان خمین، محلات و دلیجان برگزار کردیم و با توجه به استقبال قابل توجه در سال 95 این جشنواره در 8 شهرستان ساوه، تفرش، آشتیان، محلات، دلیجان، خمین، فراهان و زرندیه برگزار می‌شود.
وی بابیان اینکه جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) و فاطمی(س) در راستای تحقق منویات رهبری و در قالب یک جهاد قرآنی انجام می‌شود، اظهار کرد: اقدامات و ابلاغیه‌های اولیه جهت برگزاری این جشنواره در سال 95 در سه‌ماهه پایانی سال 94 انجام شده، پس از ابلاغ، دبیران جشنواره شهرستانی و مسئولان کمیته‌ها فعالیت خود را آغاز کردند.
حجت‌الاسلام شفیعی این جشنواره قرآنی را دارای ارکان مردم و مجمع خیّرین، شهرداری‌ها، شوراها و دهیاران و دستگاه‌های اجرایی دانست و اضافه کرد: جهت ارزیابی و نظارت بر عملکرد کمیته‌ها نیز معاونت منابع و سازمان مدیریتی وارد صحنه شده و پی در پی عملکردها را تحت نظر دارند.
وی با اشاره به چاپ و توزیع پوسترهای استانی و شهرستانی و فرم ثبت‌نام تصریح کرد: زمان، مکان و چگونگی ثبت‌نام در پوسترها در نظر گرفته شده تا داوطلبان با مشکل مواجه نباشند.
این مقام مسئول برگزاری جشنواره قرآنی را مستلزم عزمی همه جانبه خواند و تصریح کرد: بدون تردید برگزاری این قبیل جشنواره‌ها کار ساده‌ای نیست و فرق این جشنواره با مسابقات قرآن و دیگر برنامه‌های قرآنی دستگاه‌های اجرایی، این است که این جشنواره یک فعالیت کاملاً جهادی است و ردیف بودجه‌ای یا اعتباری برایش در نظر گرفته نشده است.
وی در ادامه با بیان اینکه تمامی دستگاه‌ها در برگزاری جشنواره قرآنی دخیل هستند و به دستگاه خاصی اختصاص ندارد، اظهار کرد: رویکرد برگزاری کمی تغییر کرده و بناداریم این جشنواره را در سال 96 استانی و برای سال 97 به صورت یک طرح ملی اجرایی کنیم.
حجت‌الاسلام شفیعی اعلام کرد: علاقه‌مندان جهت شرکت در سومین جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) و فاطمی(س) از هفته آینده به مدت دو ماه فرصت دارند با مراجعه به مؤسسات قرآنی نسبت به ثبت‌نام و سطح‌بندی اقدام کنند.
وی با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی به صورت عمومی و متوسطه از اول تیر ماه تا 15 مرداد ماه امسال، اظهار کرد: شهرستان تفرش میزبان برگزاری کارگاه آموزشی قرائت و آشتیان نیز میزبان برگزاری کارگاه آموزشی حفظ می‌باشد، البته این کارگاه‌ها ویژه افرادی است که در مرحله شهرستانی موفق به کسب امتیاز شده باشند.
حجت‌الاسلام شفیعی از میزبانی شهرستان ساوه جهت برگزاری مرحله منطقه‌ای جشنواره قرآنی گل‌های فاطمی(س) و محمدی(ص) خبرداد و افزود: شهرستان‌هایی که در این جشنواره حضور دارند موظف هستند مسابقات را برگزار و نفرات برتر را جهت حضور در مرحله منطقه‌ای معرفی و مراسم تجلیل را نیز برگزار کنند.
وی اظهار کرد: این جشنواره قرآنی یکی از اهداف خود را نخبه‌پروری و شناسایی نخبگان قرآنی لحاظ کرده، با برگزاری این جشنواره طرحی نو در عرصه قرآنی ایجاد و جذابیت قرآنی را برای نسل نو فراهم می‌آوریم، اجرای این طرح علاوه بر استقبال و ایجاد شادابی بین نوجوانان هم‌افزایی بین دستگاهی و تحقق امر رهبری در تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی را نیز به‌دنبال خواهد داشت.
به‌گزارش ایکنا، مهدی حقیقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفت: برگزاری جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) و فاطمی(س) یک حرکت جهادی است و بدون بودجه و تنها با کمک خود قرآن و اهل‌بیت(ع) این طرح پیش می‌رود.
وی ادامه داد: امید است این جشنواره قرآنی در سطح ملی برگزار و ردیف بودجه‌ای برای آن درنظر گرفته شود، ارشاد استان حمایت از برگزاری این جشنواره را یک وظیفه می‌داند و آمادگی خود جهت هرگونه کمک و حمایت اعلام می‌کند.
captcha