تأسیس ١٥٦ شعبه مؤسسه بیت‌الاحزان در ١٢ استان کشور
کد خبر: 3492427
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲
با همکاری معاونت قرآن و عترت صورت گرفت:

تأسیس ١٥٦ شعبه مؤسسه بیت‌الاحزان در ١٢ استان کشور

کانون خبرنگاران نبأ: شاهسوند، مدیر موسسه بیت الاحزان گفت: یکی از نتایج مدارس شبانه روزی حفظ قرآن کریم، تربیت حفاظ رده اولی است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در نشست خبری تشریح برنامه‌های دفتر، برنامه‌ریزی آموزش و توسعه مشارکت‌ها معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شاهسوند، مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان اظهار کرد: از نتایج مدارس شبانه‌روزی حفظ قرآن کریم می‌توان به تربیت حفاظ رده اول کشور اشاره کرد؛ در این مدارس، قرآن‌آموزانی از کشمیر و هندوستان نیز حضور داشته‌اند.
وی در ادامه به تاریخچه ایجاد مؤسسه بیت‌الاحزان اشاره کرد و گفت: این مؤسسه با حداقل امکانات مادی و معنوی شروع به کار کار کرد اما توانسته با تأسیس ١٥٦ شعبه در ١٢ استان کشور موفقیت‌های چشمگیری داشته باشد.
شاهسوند در مورد فعالیت‌های مؤسسه بیت‌الاحزان اظهار کرد: روخوانی، ترویج، مهد قرآنی، ایجاد موقوفات، خرید زائرسرا و برگزاری جشن‌های تجلیل از حافظان از جمله فعالیت‌های مؤسسه بیت‌الاحزان است.
وی گفت: مؤسسه بیت‌الاحزان، هفت مدرسه شبانه‌روزی حفظ و تدبر دارد که دو مدرسه به خواهران اختصاص دارد؛ همچنین دو مدرسه شبانه‌روزی در تهران به کمک نیروی دریایی سپاه درحال راه‌اندازی است.
وی با بیان اینکه مؤسسه فرهنگی قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) از سال ٧٥ از یک روستایی در استهبان فارس با حداقل امکانات مادی و معنوی شکل گرفت، خاطرنشان کرد: مجموعه شکل گرفته با استفاده از اساتید و مؤسسات دیگر مدل توسعه از پایین به بالا را برای فعالیت‌های خود برگزید به این معنا که فعالیت ما از یک روستا به روستاهای همجوار و در ادامه به شهرهای استان فارس و در مرحله بعدی به استان های دیگر آغاز شد و بعد در سطح کشور با مرکزیت روستا به فعالیت پرداخت.
حجت‌الاسلام شاهسونی خاطرنشان کرد: آخرین شعب در شهر تهران افتتاح شد که دو شعبه در شهرری و میدان شهدای تهران راه‌اندازی شده است.
مدیر مؤسسه فرهنگی قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) با بیان اینکه مؤسسه در تمام زمینه‌های قرآنی مانند روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، ترجمه و تدبر و تفسیر فعالیت می‌کند، گفت: این در حالی است که مهد قرآنی و پیش‌دبستانی تحت پوشش این مؤسسه ساخته شده است، ده‌ها ساختمان و ایجاد موقوفات قرآنی و همچنین خرید زایرسرا در مشهد نیز از جمله فعالیت‌های این موسسه است.
وی با بیان اینکه مدارس شبانه‌روزی، حفظ قرآن و نهج‌البلاغه از سال ٨٠ راه‌اندازی شده است، گفت: این مدارس به عنوان الگوی موفق در زمینه پرورش اساتید قرآنی مطرح است.
حجت‌الاسلام شاهسونی گفت: این مؤسسه دارای هفت مدرسه شبانه‌روزی حفظ و تدبر در قرآن با ظرفیت ٢٠٠ نفر است که در شهرهایی چون مشهد، شیراز و صحرا رود فسا و استهبان به تربیت حافظان قرآنی می‌پردازد.
مدیر مؤسسه فرهنگی قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) با اشاره به ویژگی‌های این مؤسسه خاطرنشان کرد: تربیت نیروهای کارآمد قرآنی در کشور از بزرگترین ویژگی‌های این مدارس بوده از این رو پنج مدرسه ویژه برادران در این سال‌ها راه‌اندازی شده است.
وی با بیان اینکه دو مدرسه شبانه‌روزی در تهران نیز راه‌اندازی خواهد شد، گفت: مدرسه «حضرت ولی‌عصر(عج)» ویژه برادران و «نرجس خاتون» ویژه خواهران با حمایت نیروی دریایی سپاه شکل خواهد گرفت و امیدواریم به زودی در هر استان یک واحد برادران و یک واحد خواهران را راه‌اندازی کنیم.
حجت الاسلام شاهسونی با بیان اینکه در این مدارس قرآن‌آموزانی از کشورهای خارجی مانند کشمیر، هندوستان و اندونزی پذیرش شده‌اند، اظهار کرد: یکی از دستاوردهای این مدارس تربیت حفاظ رده اول کشوری است.
captcha