عمق بخشیدن به اعتقادات مردم راهکار مواجهه با هجمه فضای مجازی
کد خبر: 3495078
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹
عین‌القضاتی:

عمق بخشیدن به اعتقادات مردم راهکار مواجهه با هجمه فضای مجازی

گروه اجتماعی: مدیرمسئول مؤسسه قرآنی اصحاب الثقلین گفت: شهید مطهری با عمق بخشیدن به آموزه‌های دینی در بین مردم به دنبال مقابله با خرافات بود و امروز نیز راه حل مواجهه با هجمه نرم فضای مجازی آموزش اعتقادی همگانی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، پیمان عین‌القضاتی، مدیرمسئول مؤسسه قرآن و عترت اصحاب‌الثقلین اراک و مدرس دانشگاه‌های استان مرکزی در نشست حکمت مطهر که به مناسبت سی‌وهفتمین سالگرد شهادت استاد مطهری در کمیجان برگزار شد با اشاره به پیشینه فکری علامه مطهری گفت: جرم شهید مطهری تفکراتی بود که از ذهن اسلامی او سرچشمه می‌گرفت، شهید مطهری به خرافات دین پشت پا زد و با جریان‌هایی که به نام جریان انقلابی شکل گرفته بود به مبارزه پرداخت.
مدیرمسئول مؤسسه قرآن و عترت اصحاب‌الثقلین اراک ادامه داد: علت عقب ماندگی جامعه اسلامی عدم نهادینه وعمیق نبودن اعتقادات اسلامی در میان مردم است بخشی از رسالت شهید مطهری نیز که در سخنرانی‌ها و کتاب‌هایش نمود یافته  مبارزه با خرافات و نهادینه کردن اسلام واقعی در جامعه بود.
عین‌القضاتی با  اشاره به گروهک منحرف فرقان گفت: گروهک فرقان به جرم روشنگری شهید مطهری را از بین برد، اما امروزه تدریس کتب شهید مطهری بعد از چندین سال از عمق فکری ایشان خبر می‌دهد و اگر امروز بخواهیم حرفی برای گفتن داشته باشیم باید دوباره اصول عقاید اسلامی را مطالعه وعمق بخشی کنیم.
مدرس دانشگاه‌های استان مرکزی معضل اصلی جامعه امروز را دور شدن از اندیشه‌های اعتقادی و شدت یافتن فضای مجازی دانست و افزود: در حوزه آسیب‌های اجتماعی، موج شبهات اعتقادی به شدت در حال افزایش است و روش دشمن طرح سؤال جدایی دین از سیاست و اینکه چه نیازی به دین در همه امور است می‌باشد.
وی در ادامه به آسیب‌های حوزه عقیدتی  و شبکه‌های جهانی وهابیت پرداخت و گفت: وهابیت با در اختیار داشتن شبکه‌های جهانی و به کمک برخی افراد ناآگاه، مباحثی مانند شفاعت، توسل و زیارت را زیر سوال می‌برند، راه درمان این هجمه‌ها تشکیل گروهی برای انتقال صحیح این مفاهیم به مردم است درواقع باید آحاد جامعه را تحت آموزش‌های اعتقادی قرار داد.
مدیرمسئول مؤسسه قرآن و عترت اصحاب‌الثقلین اراک با اشاره به ناهنجاری‌های اجتماعی گفت: آمار طلاق یافته و در مقابل وضعیت ازدواج و فرزندآوری بسیار پایین است، باید برای این معضل اقدامی جهادی کرد و اصلی‌ترین راه مقابله با این مشکلات عمق بخشی به اعتقادات اخلاقی و دینی است.
در این مراسم حجت‌الاسلام ابوالفضل رجبی مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه کمیجان نیز گزارشی از برنامه‌های تربیتی و آموزشی عقیدتی سیاسی در سال 94 ارائه داد و در پایان مراسم از مربیان عقیدتی و هادیان سیاسی بسیجی تجلیل به عمل آمد.
captcha