کد خبر: 3495784
تعداد نظرات: ۳۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۶
مسعود سیاح‌گرجی بیان کرد:

تلاوتی بدون مهندسی

گروه فعالیت‌های قرآنی: دارنده رتبه اول مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی با اشاره به اینکه تلاوت نماینده ایران در مسابقات مالزی مهندسی شده نبود گفت: سبک تلاوت سیدمصطفی حسینی با وجود توانمندی بسیار زیاد، مناسب آئین‌نامه مسابقات مالزی نبود.

مسعود سیاح‌گرجی، قاری بین‌المللی کشورمان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به اینکه تلاوت‌های رتبه‌های اول تا سوم مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی را گوش نداده است، در مورد نتایج این مسابقات گفت: تلاوت نماینده ایران دارای قوت‌ها و ضعف‌هایی بود، از نقاط قوت تلاوتش این بود که تجوید خوب و نفس‌های بلندی داشت و از صلابت در تلاوت برخوردار بود.
وی با اشاره به اینکه نماینده ایران در این مسابقات و در تلاوت خود نیم پرده بالا گرفته بود، افزود: وی نتوانست استاد مصطفی اسماعیل تلاوت کند، قبل از مسابقات مالزی در جلسه‌ای که شورای عالی قرآن در نظر گفته بود به همراه سایر اساتید توصیه‌هایی به وی شد، در آن جلسه مطرح شد که باید حتماً نقشه راه مسابقات مالزی را به خوبی مطالعه کند.
دارنده رتبه اول مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی با تأکید بر اینکه سیدمصطفی حسینی قاری خوب و توانمندی است، تصریح کرد: در مسابقات مالزی از نظر خط و مشی لحنی و با توجه به اینکه اکثراً از تلاوت‌های استاد مصطفی اسماعیل پیروی می‌کنند، نماینده کشورمان نتوانست شاخص‌های لحنی که آنها در نظر دارند، برآورده کند. یک جا هم به سراغ جواب جواب رفت،‌ به خاطر اینکه نیم پرده بالاتر گرفته بود فشار به صدای ایشان آمد و خارج شد.
توجه بیشتر به لحن مصطفی اسماعیل
سیاح‌گرجی با تأکید بر اینکه در توانمند بودن این قاری هیچ شکی وجود ندارد، گفت: به هر حال عقیده من بر این است که اگر با ایشان بیشتر تمرین می‌شد و نقشه راه مسابقات مالزی را بهتر برای ایشان باز می‌کردند و کارهای لحنی استاد مصطفی اسماعیل را مقداری واضح‌تر در تلاوتش، مشخص می‌کرد، احتمال موفقیت‌ بسیار بهتر می‌بود.
وی افزود: من هم تلاوتش را در مسابقات کشوری و هم در جلسه شورای عالی قرآن گوش دادم و تشخیص من این بود که نزدیک به آئین‌نامه مسابقات مالزی نیست، ‌اما همچنان تأکید دارم که تلاوتش خوب و آینده‌دار است، اما نقشه راه مسابقات مالزی از نظر لحنی چیز دیگری را می‌طلبد.
این قاری بین‌المللی کشورمان اذعان کرد: به یاد دارم که سال گذشته شهید حسنی کارگری تماسی با من داشت که در آنجا تأکید کردم حتماً سبک شحات را در مسابقات مالزی در حاشیه قرار دهد و از ردیف‌های مقامی استاد مصطفی اسماعیل استفاده کند، ایشان نیز تا حد زیادی از این استفاده کرد و دیدیم که از آن استقبال شد. البته برخی از اساتید به ایشان گفته بودند کار خودش را انجام دهد، در صورتی که من اعتقاد دارم قاری اعزامی به مالزی خصوصاً باید از بُعد لحن براساس آئین‌نامه بخواند.
نیازی به نَفَس‌های بلند نیست
وی گفت: مورد واضح دیگر در این مسابقات این است که احتیاج به نفس‌های بلند نیست، آنجا تأکید بر کامل کردن مقام دارند، بنابر این نفس‌های بلند هر چند در سبک منشاوی جالب توجه است، اما در خصوص سبک استاد مصطفی اسماعیل خیلی مورد نیاز نیست. مسابقات مالزی دنبال سخت‌گیری‌های مسابقات ایران در وقف و ابتدا نیست.
سیاح‌گرجی با تأکید مجدد بر اینکه سیدمصطفی حسینی از نفس بلندی برخوردار است و اصیل تلاوت می‌کند، گفت: در ایران قاری موفقی است اما من کلاً با انتخاب ایشان برای مسابقات مالزی موافق نبودم؛ ‌هرچند برخی اساتید اعتقاد دارند سبک مهم نیست بلکه کیفیت اجرا مهم است.
این قاری بین‌المللی کشورمان با اشاره به اینکه برخی اساتید می‌گویند اجرا مهم‌تر از سبک است، اما باید این را نیز پاسخ دهند که اجرا در کجا مهم‌تر است؟ بیان کرد: همین سبک منشاوی تا چند سال اخیر نه تنها خریداری نداشت، بلکه هر کسی منشاوی‌خوان بود در مسابقات نیز منزوی می‌شد، خوشبختانه چندسالی است این سبک مورد توجه قرار گرفته است.
دارنده رتبه اول مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی با اشاره به اینکه زمانی که ایران اول می‌شود، مسابقات این کشور معتبر است اما زمانی که رتبه نمی‌آورد،‌ این مسابقات زیر سؤال می‌رود، گفت: با اینکه قاریان قدرتمندی به این مسابقات اعزام می‌شوند، می‌بینیم که طبق آئین‌نامه این مسابقات، تلاوت نمی‌کنند. قاریان ما بعضاً با اینکه تلاوت‌های خوبی دارند، اما در مسابقات مالزی براساس آئین‌نامه آنها تلاوت نمی‌کنند و این باعث می‌شود، قاریان ایرانی در آنجا مقام نیاورند، علاوه بر اینکه در برخی از سال‌ها قاریان ایرانی خوب تلاوت کرده‌اند اما حق آنها داده نشده است.
نگاه نسبی به مسابقات مالزی
وی افزود: اگر بخواهیم کل مسابقات مالزی را زیر سؤال ببریم باید قاریانی که در این مسابقات رتبه آورده‌اند نیز زیر سؤال ببریم، البته باید نگاه نسبی نسبت به این مسابقات وجود داشته باشد.
سیاح‌گرجی خاطرنشان کرد: امیدوارم سیدمصطفی حسینی در مسابقات بین‌المللی کشور خودمان که آئین‌نامه وسیع‌تری داشته و نگرش گسترده‌تری نسبت به تلاوت دارد و فقط یک سبک را در نظر ندارد، حائز رتبه شود و اینگونه نیز خواهد شد.
وی افزود: تلاوت سیدمصطفی حسینی حتماً نیاز به یک مهندسی جدید دارد، تلاوتی که داشت مشخص بود که مهندسی خاصی در رابطه با وارد کردن سبک استاد مصطفی اسماعیل و تلفیق آن با استاد منشاوی صورت نگرفته بود و تمرینی در این زمینه نداشت. ضمن اینکه من با تمام این اوصاف رتبه ایشان را منصفانه نمی‌دانم؛ چرا که حداقل باید بین سه رتبه برتر قرار می‌گرفت. تلاوت ایشان نقاط قوت زیادی داشت.
دارنده رتبه اول مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی با تأکید بر اینکه اگر قبل از اعزام یک نفر تلاوتش را مهندسی می‌کرد و براساس آئین‌نامه مسابقات مالزی و لحن استاد مصطفی اسماعیل آموزش‌هایی را به ایشان می‌داد، نتیجه بسیار مطلوب‌تر می‌شد، گفت: ایشان باید 10 تا 15 قطعه را بر اساس آئین‌نامه مسابقات مالزی تلاوت می‌کرد. من به شهید حسنی کارگر اکیداً تأکید داشتم که مثلاً در بیات مدل جواب جواب استاد مصطفی اسماعیل را تلاوت کند. همه اینها مهم است، اما با تمام این اوصاف چیزی از ارزش‌های این قاری جوان کم نخواهد شد.
استفاده از نظرات افراد معدود
سیاح‌گرجی همچنین در پاسخ به سؤالی در مورد سازوکار انتخاب قراء برای اعزام به مسابقات مالزی گفت: با این اوصافی که من دیدم و با اینکه ایشان دوم مسابقات کشوری شدند، به خاطر سبک، نباید ایشان اعزام می‌شد و با چند نفر از قاریان دیگر نیز که صحبت کردم آنها نیز این نظر را داشتند. سازوکاری که برای اعزام در نظر گرفته شده است، ‌چندان موردپسند نیست، جای این را داشت که قاری‌ای که متنوع‌تر می‌خواند و به سبک مصطفی اسماعیل نزدیک است، اعزام کنند.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به گلایه از برخی از مسئولان قرآنی کشور پرداخت و گفت: متأسفانه از اساتید مجربی که در مسابقات مالزی حائز رتبه شده‌اند نظرخواهی صورت نمی‌گیرد. تنها از نظرات افراد معدودی استفاده می‌شود که این اصلاً خوب نیست.
سیاح گرجی با اشاره به تأثیر خوب همراه در مسابقات قرآن مالزی به تأثیر همراه شهید حسنی گارگر در سال گذشته اشاره و اذعان کرد: فردی که به هماره قاری اعزام می‌شود باید در زمان مسابقات با متسابق تمرین داشته باشد،‌ فرد همراه نه تنها باید قاری باشد بلکه باید با آئین‌نامه مسابقات نیز آشنایی داشته باشد. اگر با رویه فعلی بخواهیم قاریان را به مسابقات مالزی اعزام کنیم کسب رتبه ایران در این مسابقات هر 10 سال یکبار خواهد بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۲/۱۹ - ۱۰:۱۸
1
4
با سلام
بنده از ابتدای مسابقات امسال مالزی و قبل آن هم دارم رصد میکنم و اولین باری هست که یک قضاوت منصفانه و علمی از یکی از پیشکسوتان قراِئت کشورمان میشنوم و جای تقدیر فراوان دارد. در ضمن آقای حسینی در مسابقات کشوری اوقاف رتبه دوم را کسب نکردند و فرد حائز رتبه دوم جناب آقای ساعد بودند که در جلسات به اصطلاح کارشناسی شورا که خود را اعلم و مافوق همه میدونند، آقای سید مصطفی حسینی را جایگزین ایشان کردند. در واقع هم این قاری جوان را سوزاندند و هم حق آقای ساعد که در مسابقات نفس گیر کشوری اوقاف رتبه دوم را کسب کرده بودند رو به ناحق ضایع کردند و حتما جوابی برای اون دنیا هم دارند. در بقیه انتخاب هاشون همین حق کشی ها رو داشتند و بایستی منتظر نتایج کارهای کارشناسی شون باشند.جرات دارین منعکس کنین، هرچند قرآنیان همه از این مسائل خبر دارن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۵/۰۲/۱۹ - ۱۶:۳۴
مشخصه که حرفهای آقای گرجی داغ دل دوستانی که در مسابقه انتخابی نتونستن رتبه بیارن رو تازه کرده
الهی بمیرم براشون...خخخخخخخخخخخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۵/۰۲/۱۹ - ۱۷:۴۹
جرأت نداشتید پیام منو بذارید؟؟؟؟؟
البته ایکنا معمولا جرأت درج پیامهای صریح بر خلاف سیاستهاش رو نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۲/۱۹ - ۱۰:۲۹
1
1
انتخابی که بر اساس ظلم به فرد متسابق دیگری باشد، آخرش هم همین است. در بخش حفظ هم همین حق کشی ها به بهانه کارکارشناسی صورت گرفته و نفرات اول حفظ بزرگسال و شکوفه جابجا شدند و حق اونها هم که کلی برای رتبه اولی تلاش کرده بودند و در میدان مسابقه اول شده بودند رو به بهانه همین کارهای کارشناسی واهی تضییع شد به همین راحتی!!!!
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۲/۱۹ - ۱۰:۳۰
5
2
سلام ضمن تبریک مقام چهارم به جناب قاری بین المللی آقای سید مصطفی حسینی وتلاوت بسیار هوشمندانه ایشان در این مسابقات.لازم به ذکر است هنگامی که شخصی در سال های دور وزمانی که دست سعودی ها وسیاست در این مسابقات درگیر نبود رتبه اول را کسب کرده و این گونه این قاری جوان و بین المللی را مورد هدف قرار می دهد وتلاوت نفرات اول تا سوم را نشنیده است وچشم بسته نظر می دهد واقعا برای جامعه قرآنی جای تاسف دارد.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۵/۰۲/۱۹ - ۱۶:۳۱
واقعا برای آقای گرجی متأسفم
شما که تلاوت سه نفر اول رو به اذعان خودتون گوش نکردید، چطور به خودتون اجازه اظهار نظر میدید
ا
چرا بدون این که اطلاع کاملی از رقبای سید مصطفی عزیز داشته باشید.
فقط میتونم بگم متأسفم..
شاگرد استاد گرجی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۵/۰۲/۲۷ - ۲۱:۴۱
اقایان نسبتا محترم الکی برای خودتون جبهه نگیرید
یکبار بخونید متن رو بدین ازتون بپرسن
استاد گرجی و پدرشون از معدود قرا هستند که در مسابقات مالزی به عنوان پدر و پسری رتبه اوردند
وقتی یک پدر و پسر به اتفاق باهم اول می شوند
این نشانه قدرت بالای اساتید هست
استاد گرجی فرمودند هیچ گونه حق خوری در مسابقات مالزی انجام نمی شود..
چطور پارسال شهید حسنی کارگر با قدرت اول شد؟
چون به توصیه های استاد گرجی گوش کرد
اقای سید مصطفی عزیز هم تلاوت کاملی ارائه ندادند
وبه خودتون اجازه ندید به اساتید کشورمون بی احترامی کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۲/۱۹ - ۱۱:۵۹
0
2
پا سلام و تشکر ازاستاد گرجی اما جواپ ایشان پرای پنجم شدن قاری فیلیپینی که کاملا آیین نامه ایو فوق العاده خواند چیست؟قطعا سیاسی پوده اما پنده هم هم نظر پا ایشان پا سازو کارشورای عالی قران مخالفم و قپلا هم گفتم عادلانه نیست
قاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۲/۱۹ - ۱۲:۳۷
1
1
عرض سلام و احترام مصاحبه جناب گرجی سرشار از سخنان
ضدو نقیض بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۲/۱۹ - ۱۳:۵۲
1
1
باسلام، بنظر من آقای گرجی تحلیل جامه ای را انجام دادن و هیچ جهت گیری بر علیه کسی در صبحتهایشان نیست و کاملا دلسوزانه صحبت کردن، فقط مشکل از اون بقول خودشان ارزیابی که بعد مسابقات اوقاف برگزار کردن و همه چی رو بهم ریختن و حق همه رو ضایع کردن، دیگه وقت اون رسیده که در ...... خانه تکانی اساسی انجام بشه انشاالله.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۲/۱۹ - ۱۴:۱۰
0
2
این چه وضع تیتر زدنه چرا اینجوری یه موضوع که طرف نگفته بزرگ میکنین واقعا جای تأمل داره
مصطفی خاکساری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۲/۱۹ - ۱۴:۱۷
1
1
باسلام. بنده بسیار تشکر میکنم از استاد سیاح گرجی
بنده از شاگردان استاد حاجی حسنی هستم و صحبت هایی که استاد سیاح گرجی کردند دقیقا مثل صحبت های استاد بنده بود.
باز هم ممنونم از شما که حقیقت رو به گوش مردم رسوندید
یاعلی مدد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۲/۱۹ - ۱۵:۰۵
1
1
آقای گرجی در مصاحبه خودشان اعلام کردن که آقای حسینی نفر دوم اوقاف شده اند، درحالیکه ابشان سوم اوقاف شده بودن و نفر دوم آقای ساعد بودند که البته حق آقای ساعد بود که به مسابقات مالزی یروند که شورای عالی قرآن .... یک ارزیابی را گذاشتند ... در این ارزیابی چیکار میکنند، فقط ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۲/۱۹ - ۱۵:۳۴
1
1
چرا اسم شورای عالی قرآن رو از متن نوشته بنده برداشتید، آخه چقدر ترس و محافظه کاری....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۲/۱۹ - ۱۷:۲۶
1
1
با تشکر از قاری با انصاف و بزرگوار،جناب استاد گرجی،بسیار دقیق تحلیل کردن ایشان و بنده با
نظرات کارشناسی ایشان موافقم و واقعا هیچ حب و بغضی در تحلیلشون نبود. موفق باشین
قاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۲/۱۹ - ۲۰:۵۱
0
0
جناب گرجی عزیز
شما هم که در مالزی اول شدید هیچ اشاره ای به ردیف های مصطفی در تلاوتتان دیده نمی شود!!
پس بیخود بر طبل مصطفی خوانی و.. نکوبید.چرا که هیچ یک از قاریان ایرانی که در مالزی حایز رتبه اول شده اند سبک مصطفی اسماعیل نخوانده اند!!
از جمله خود شما که حتی جواب جواب هم نخوانده اید.
........

......م.
یاعلی
حسن پور
|
Germany
|
۱۳۹۵/۰۲/۱۹ - ۲۲:۳۱
0
0
درود خدا بر استاد گرجى,به معناى واقعى استاد تمام هستن ايشون.إن شاءالله مسئولين قرآنى بيشتر از وجود امثال ايشون بهره ببرن تا شاهد موفقيتهاى بيشترى درعرصه هاى بين المللى باشيم.
حسن پور
|
Germany
|
۱۳۹۵/۰۲/۱۹ - ۲۲:۵۶
0
0
درود خدا بر استاد گرجى,به معناى واقعى استاد تمام هستن ايشون.إن شاءالله مسئولين قرآنى بيشتر از وجود امثال ايشون بهره ببرن تا شاهد موفقيتهاى بيشترى درعرصه هاى بين المللى باشيم.
مرتضایی پناه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۲/۲۰ - ۱۲:۴۸
0
0
با سلام.لازم است چند نکته را در خصوص مصاحبه و نظرات داده شده توسط عزیزان،متذکر شوم.اولا مصاحبه استاد گرجی کاملا فنی و دقیق و منصفانه است،چرا که آیین نامه مالزی اینگونه تلاوتی را میخواهد،حالا اگر به خاطر مسائل سیاسی برخی سالها حق قاریان ما تضییع شده،مبحث دیگری است.ثانیا،تلاوت استاد گرجی در کشور مالزی در دست نیست،و آن چیزی که موجود است تلاوت سوره زخرف است که در اختتامیه مسابقات سال 2001مالزی اجرا شده و ايشان در تلاوت مسابقه ای،از ردیف های استاد مصطفی اسماعیل استفاده کرده اند.بنابراین برخی دوستان بی اطلاع هستند و نظرات درستی نمیدهند.ثالثا به عقیده اکثر اساتید بین المللی قرآن، حتی اگر قاری قویتری هم اعزام میشد و تلاوتش هم کاملا بر اساس آیین نامه بود،باز هم به خاطر اولی سال گذشته نماینده کشورمان، اولی از آن ما نبود.از عزیزان خبرگزاری ایکنا بسیار سپاسگزارم.
قاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۲/۲۰ - ۱۵:۳۲
0
0
من فایل مسابقه ایشان را دارم که از روی فایل تصویری مسابقه ضبط کرده ام.نه تلاوت اختتامیه !
در تلاوتی که ضبط کرده ام حتی صدای بوق زنگ های زمان سنج مسابقه هم مشخص هست.
انشالله برای سایت تنغیم یا ایکنا ارسال خواهم کرد که شما هم درجریان باشید .
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۲/۲۱ - ۰۸:۵۰
0
0
برای بنده جالبه با توجه به اینکه می دونم مالزی با سیاست های خودش این مسابقات را برگزار میکنه پرا باز هم مسئولین اقدام به حضور نماینده کشور در این مسابقات دارند
بانوی ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۲/۲۱ - ۰۸:۵۲
0
0
این کشور مالزی اگی خیلی به روند مسابقاتش اهمیت میداد ابتدا برای نفر برتر سال گذشته که به شهادت رسید یک یادبود خوب و در شان ایشان برگزار می کرد نه اون .........
علاقه مند قرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۲/۲۱ - ۰۸:۵۹
0
0
اگر قراره هر سال با این مشکلات مواجه بشیم و تا دو ماه بعدش گلایه و ابراز ناراحتی کنیم بهتر نیست قبل اعزام یه فکری برای جلوگیری بروز این مشکلات بشه تا اساتید هم بعدش به دنبال طرح و ایده و ... نباشند؟؟؟ بهتر نیست؟؟؟؟؟
استاد ناشناس قران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۲/۲۱ - ۰۹:۰۱
0
0
بی زحمت کاش میشد بیشتر در باره این واژه مهندسی تلاوت صحبت بشه تا افرادی مثل من که تخصص نداریم هم بیشتر با این واژگان اشنا بشیم و راحت با گزارشات کنار بیایم
منم دلواپسم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۲/۲۱ - ۰۹:۰۳
0
0
جای بسی تعامل دارد که قاریان ایرانی نسبت به سایر نمایندگان کشورها علاوه بر اینکه از سطح تلاوت خوبی برخوردارند، با آیین‌نامه مسابقات نیز آشنا هستند و تلاوت‌ خوبی در رقابت‌های بین‌المللی ارائه می‌دهند اما باز هم ..................
اقا مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۲/۲۱ - ۰۹:۰۵
0
0
وقتی از هفته ها قبل این جمله که «انتظار اولی نداشته باش چون در این رقابت‌ها سلیقه و مسائل سیاسی دخیل است» بسیار شنیده می شود و این امر باعث تخریب روحیه قاریان کشورمان می‌شود چه توقعی از قاری داریم که با ارامش تلاوت کند.
دلواپس 2
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۲/۲۱ - ۰۹:۱۱
0
0
نابراین این حرفهایی که اساتید و مردم بیان میکنند بهتر نیست تا مسئولان برای بهبود این وضع پای کار بیایند و چاره‌اندیشی کنند.
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۲/۲۱ - ۰۹:۱۲
0
0
اگر ما در مسابقات بین‌المللی قرآن ایران دنبال چنین مسائلی هستیم که نماینده فلان کشور را صاحب عنوان کنیم و به کشور دیگر عنوان ندهیم، آنها نیز در مسابقات‌شان اینگونه عمل می‌کنند. در مسابقات قرآن همیشه بنا بر اعتمادی که به داوران شده، گذاشته می‌شود.
کامیاران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۲/۲۱ - ۰۹:۱۴
0
0
در اين مسابقات رتبه‌هاي برتر بر اساس سليقه انتخاب مي‌شوند و هر چقدر هم قاريان در اين مسابقات خوب تلاوت كنند باز هم تا زماني مسئولان برگزاري مسابقات نخواهند رتبه برتر كسب نمي‌كنند.
محمد حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۲/۲۴ - ۱۲:۱۱
0
1
با جناب گرجی کاملاً موافقم.
وقتی مسابقات خودمون اینقدر آینامه بدی داره و قرّاء مجلسی خون توش به جایی نمیرسن، و نمایندگان مالزی از نفرات برتر مسابقات بی اساس خودمون انتخاب میشن نباید هم انتظار رتبه داشت.
البته فکر نکنم نظرم رو منتشر کنین.
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۲/۲۷ - ۱۷:۱۹
0
0
حالا باید ببینیم وضعیت تلاوت امروز نماینده ایران چطور میشه
captcha