به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) از کردستان، قنبر موسینژاد، مدیرکل کمیته امداد کردستان امروز،25 اردیبهشت ماه در اولین جلسه شورای زکات استان در سال 95، اظهار کرد: سال گذشته برای جمع آوری 40 میلیارد زکات در کردستان هدفگذاری شده بود که تنها 20 درصد از این مبلغ جمع آوری شد.
وی افزود: علیرغم تلاشهای زیادی که در
این رابطه صورت گرفت، سال گذشته 12 میلیارد و 473 میلیون تومان زکات در استان جمعآوری
شد.
مدیرکل کمیته امداد کردستان عنوان کرد:
100 درصد زکات جمع آوری شده در محلهای جمعآوری شده هزینه شده و کمیته امداد نقش متمرکزی
در توزیع این مبالغ نداشته بلکه صرفاٌ فقرا و نیازمندان را معرفی میکند.
وی با اشاره به اینکه 750 روستای کردستان
سال گذشته زکات پرداخت کردند، بیان کرد: احداث، تعمیر و بازسازی 177 پروژه در استان،
تأمین جهیزیه 125 نفر، کمک به 133 نفر بیمار و 26 هزار مورد کمک بلاعوض از محل زکات
هزینه شده است.
موسینژاد زکات را یکی از واجباتی دانست
که مظلوم واقع شده است و در ادامه تاکید کرد: مراجع، علما، روحانیون و دانشگاهیان هر
یک به سهم خود و به اندازه ظرفیت موجود باید برای فرهنگ سازی در خصوص پرداخت زکات تلاش
کنند.
وی بر انجام برنامهریزی مضاعف برای افزایش
جمع آوری زکات تاکید کرد و افزود: علیرغم تاکیدات استاندار جهت تشکیل کارگروههایی
در دستگاههای مختلف برای پیگیری بحث زکات، تا کنون تنها سازمان جهاد کشاورزی این اقدام
را انجام داده است و انتظار میرود همه دستگاههای در سال جاری نسبت به فعال کردن این
کارگروه اقدام کنند.
مدیرکل کمیته امداد کردستان اعلام کرد:
زکات جمع آوری شده در کردستان نسبت به زکات جمع آوری شده در کشور در وضعیت خوبی است، اما نسبت به میزان مطلوب فاصله زیادی دارد.
وی در ادامه بیان کرد: با توجه به شعار
تعیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، در سال جاری باید برای افزایش جمع آوری
زکات در کردستان تلاش کرد.
موسینژاد یادآور شد: بر اساس سه شاخص پیش
بینی شده، شهرستان سنندج رتبه اول، شهرستان سقز رتبه دوم، شهرستان بیجار رتبه سوم و
شهرستانهای سروآباد و بانه رتبه چهارم را کسب کردند که در پایان این جلسه از آنها
تقدیر به عمل آمد.