نرم‌افزار اندروید مسابقات قرآنی آذربایجان‌شرقی رونمایی شد
کد خبر: 3499220
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷

نرم‌افزار اندروید مسابقات قرآنی آذربایجان‌شرقی رونمایی شد

گروه فضای مجازی: مراسم رونمایی از نرم افزار اندروید سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآنی آذربایجان‌شرقی با حضور مدیران و کارکنان اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، مراسم رونمایی از نرم افزار اندروید سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآنی بخش استانی روز سه‌شنبه 28 اردیبهشت با حضور حجت‌الاسلام علی مصائبی مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان، حجت‌الاسلام وحدت مشهوری، معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه و جمعی از کارکنان این اداره‌کل برگزار شد.
حجت‌الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و اموخیریه استان در این جلسه با بیان اینکه مسابقات قرآنی اوقاف در سال‌های گذشته به همت و همدلی کادر اجرائی نتایج ارزنده‌ای را به دست آورده است، گفت:  باید در کار قرآنی اتحاد و همدلی در تک تک اعضا موج زند تا شاهد ایجاد حال و هوای قرآنی در جامعه شویم.
وی ادامه داد: برنامه مسابقات قرآنی در بخش شهرستان در حال اجرا است و تا 7 خردادماه سال‌جاری، سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآنی در سراسر شهرستان‌های استان به کار خود پایان می‌دهد.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان با اشاره بر اینکه نفرات برگزیده این دوره از مسابقات جواز حضور در مسابقات استانی را به دست خواهند آورد، تصریح کرد: با توجه به علم روز و امکانات پدید آمده در همه زمینه‌ها اقدام به طراحی برنامه‌ای در راستای سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآنی شده است.
وی افزود: برنامه اندروید مسابقات قرآنی از سال گذشته برای اولین بار در شهر تبریز طراحی شده است که مورد توجه بیشتر استان‌ها و داوران قرار گرفته بود و تا جایی که در مسابقات کشوری نیز الگوبرداری شد.
حجت‌الاسلام مصائبی بکارگیری تکنولوژی و فن‌آوری‌های جدید در برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی در ایران بسیار چشم‌گیر است.
وی با استناد به حدیثی از رسول اکرم(ص) که فرموده‌اند قسم به خدایی که روحی به تو داده است و آن را با یاد خدا و ذکر قرآن آمیخته است، اظهار کرد: علما، مبلغان و فعالان قرآنی در غنا تلاش گسترده‌ای برای کاشتن بذر محبت قرآن کریم در دل و جان جوانان و نوجوانان این کشور انجام می‌دهند.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان با تفسیر آیه‌ای از قرآن افزود: خداوند در قرآن فرموده است هنگام تلاوت قرآن به آن گوش دهید زیرا گوش دادن به قرآن باعث آگاهی انسان می‌شود و حتی صدای تلاوت قرآن دزد را از بالای دیوار به پایین کشانده است.
براساس این گزارش با بروز رسانی نسخه قبلی نرم افزار طراحی شده برای مسابقات قرآنی بخش استان چند بخش متفاوت دیگر نیز بر روی آن اضافه شده است.
یادآور می‌شود، همچنین در این مراسم حجت‌الاسلام علی مصائبی به گفت‌وگوی صمیمی با کارکنان اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان در جهت بررسی مشکلات و نواقص موجود پرداخت.
captcha