مراسم بزرگداشت روز شهدای بانه و ارتحال امام (ره) در بانه برگزار می‌شود
کد خبر: 3502559
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵

مراسم بزرگداشت روز شهدای بانه و ارتحال امام (ره) در بانه برگزار می‌شود

گروه سیاسی: مراسم بزرگداشت شهدای پانزده خرداد بانه(روز بانه) و سالروز ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران به صورت همزمان در بانه برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سپاه بیت‌المقدس از بانه، یعقوب صفاری فرمانده سپاه بانه امروز، 10خردادماه در جلسه هماهنگی بزرگداشت مراسم ارتحال امام خمینی(ره) و شهدای پانزده خرداد سال 63 بانه اظهار کرد: با توجه به مقارن شدن سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) با سالروز شهادت شهدای پانزده خرداد شهرستان بانه در جریان بمباراران پارک شهر توسط جنگنده های رزیم بعث در خرداد سال 63 که منجر به شهادت رساندن تعداد 603 نفر از مردم این شهرستان شد  و از این روز به عنوان (روز بانه) یاد می شود، به صورت همزمان مراسم بزرگداشتی در این شهرستان برگزار خواهد شد.

وی افزود: این مراسم در روز 13 خرداد ماه با حضور خانواده معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، اقشار مختلف مردم و مسئولان در سالن ورزشی گلشهر برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه بانه با بیان اینکه امام خمینی(ره) متعلق به تمام ملت ایران است و منحصر به نهاد و یا ارگان خاصی  نیست، اعلام کرد: همه مردم ایران، استقلال آزادی و عزت خود را مرهون امام خمینی(ره) می باشند و از این رو همه باید در اجرای این برنامه که یک برنامه شهرستانی است تلاش کنند.

وی همچنین به سالروز شهدای پانزده خرداد بانه نیز اشاره کرد و افزود: مردم بانه همواره در دفاع از انقلاب و آب و خاک این مرز و بوم سرآمد بوده اند بطوریکه شهادت تعداد 603 نفر از مردم این شهرستان در 15 خرداد سال 63 بارزنرین گواه این ادعاست.

ماموستاعبدالله حیدری، امام جمعه بانه در این جلسه با اشاره به جایگاه و منزلت امام خمینی(ره) در دنیای اسلام و جهان اعلام کرد: امام خمینی(ره) شخصیتی جهانی هستند بطوریکه ایده های رهایی بخش این عالم برجسته جهان اسلام، امروز الگو و سرمشق تمام آزادیخواهان جهان از زیر سلطه و یوغ استکبار است.

وی افزود: امام خمینی(ره) با قیام خود که نشأت گرفته از آموزه‌های دین مبین اسلام بود  بیداری، جرأت و اعتماد به نفس ملت‌ها را در برابر زورگویی ابرقدرت‌ها برانگیخته و احیا کرد.

راشد عذیری فرماندار بانه نیز در ادامه، به برگزاری هر چه با شکوه‌تر برنامه‌های پانزده خرداد در این شهرستان تأکید کرد و خواستار استفاده از همه ظرفیت‌ها و توان شهرستان بانه در راستای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این برنامه‌ها شد.

captcha