اخلاص و معنویت از ویژگی بارز امام خمینی (ره) است
کد خبر: 3503430
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۵
حجت‌الاسلام صالحی:

اخلاص و معنویت از ویژگی بارز امام خمینی (ره) است

گروه اجتماعی: مهمترین مسئله‌ای که شخصیت والای امام را در دنیا مطرح کرد خلوص و معنویت امام‌خمینی (ره) بود.

حجت‌الاسلام محمد صالحی، عضو هیات علمی دانشگاه ارومیه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان‌غربی گفت: ساده‌زیستی یکی از مهمترین ویژگی‌های امام خمینی (ره) بود که از ابتدا تا انتهای عمر پربرکت‌اش از آن دست نکشید و این ویژگی یکی از عوامل موفقیت ایشان در مبارزه با استبداد و استعمار بود.
وی با اشاره به اینکه امام‌خمینی (ره) در تمام امور فردی، اجتماعی، سیاسی و اخلاقی نقش بارزی داشتند، افزود: ایشان به عنوان یکی از مراجع تقلید، سیاست‌مدار آگاه به زمان خود، شخصیت علمی و آگاه به زمان خود بود.
حجت‌الاسلام صالحی با اشاره به اینکه شخصیت معنوی، اخلاقی، اجتماعی و سیاسی امام ‌خمینی‌(ره) باید الگویی برای مردم و روحانیون باشد، گفت: فاصله گرفتن جامعه از دیدگاه‌های امام‌خمینی(ره) به عنوان یک نقص و آسیب است.
وی در این خصوص ادامه داد: اکثر روحانیون فقط در یک زمینه‌ معنوی تخصص دارند و از سیاست بدورند و باید با توجه به ویژگی‌های امام (ره) که در تمامی زمینه‌ها فعال بودند، الگو در پیش گیرند.  
این مدیر گروه معارف به رفتار امام خمینی (ره) در منزل اشاره کرد و گفت: زندگی امام خمینی(ره) نشانگر این است که هیچ حقی را پایمال نکرده و تمامی حق ‌و حقوق فردی و اجتماعی را رعایت می‌کردند.
وی به نقش پررنگ رسانه ملی در ترویج تفکرات امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: ایشان به دموکراسی دینی عمیقا باور داشتند و به عموم مردم اعتنا داشتند.
captcha