آزادی مطلق ثمره‌ای جز فساد ندارد
کد خبر: 3504904
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰
عبداللهی:

آزادی مطلق ثمره‌ای جز فساد ندارد

گروه اجتماعی: رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به فساد برخی جوامع غربی به بهانه آزادی مطلق افزود: در نظام مقدس اسلامی مقوله‌ای با نام آزادی حرام و نامشروع وجود ندارد، آزادی در حدود عقل و دین تعریف می‌شود، مردم انقلاب کردند تا احکام قرآنی اجرا و فساد و فحشا برچیده شود.

به ‌گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام قاسم عبداللهی، رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی، امروز، 18 خردادماه در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب استان مرکزی گفت: شرح وظایف تمامی دستگاه‌هایی که به نوعی با مشکلات اجتماعی دست و پنجه نرم می‌کنند باید مورد توجه قرار گیرد و برای آنها ابلاغ شود.
وی برلزوم ساماندهی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی تأکید کرد و افزود: بررسی وضعیت کانون‌های فساد در استان یکی از اولویت‌هاست، با اجرای قانون و برخورد جدی نباید اجازه داد تا این مراکز در جامعه رشد و تقویت شوند ما نیز با استفاده از تمام ظرفیت در برابر این مشکل ایستاده‌ایم.
حجت‌الاسلام عبداللهی بااشاره به اینکه کودکان خیابانی باید با محوریت بهزیستی جمع‌آوری شوند تا از بروز مشکلات بعدی جلوگیری شود، اظهار کرد: نیروی انتظامی باید با در اختیار داشتن نیروهای آموزش دیده با مشکل تکدی‌گری برخورد و اقدام به جمع‌آوری زنان متکدی کند.
این مقام مسئول در ادامه برلزوم غربالگری و تفکیک افراد مبتلا بیماری‌های خاص تأکید کرد و افزود: جذب سرمایه‌های سرگردان و استفاده از ظرفیت خیّرین در رفع مشکل افرادی که دچار بیماری‌های خاص هستند به ما کمک می‌کند.
وی باشاره به اینکه باید در زمینه کاهش آمار تکدی‌گران در سطح شهر فرهنگ‌سازی دقیق صورت پذیرد از حس ترحم بانوان نسبت به افراد متکدی ابراز نارضایتی و تأسف کرد.
حجت‌الاسلام عبداللهی با اشاره به فساد برخی جوامع غربی به بهانه آزادی مطلق افزود: در نظام مقدس جمهوری اسلامی مقوله‌ای با نام آزادی حرام و نامشروع وجود ندارد، مردم انقلاب کردند تا احکام قرآنی و اسلامی اجرا شود و اینکه شاهد بروز فساد و فحشا در جامعه نباشیم، وجود مشکلات اخلاقی در جامعه وظیفه ما را چندین برابر می‌کند، برای رفع این مشکلات و هدایت افراد باید از روش‌های تأثیرگذار مانند استفاده از افرادی که نفوذ کلام دارند استفاده کرد.
وی بابیان این مطلب که برخی از نوجوانان و کودکان دست به تکدی‌گری می‌زنند، از سازمان بهزیستی خواستار ورود جدی در رسیدگی به این وضعیت شد افزود: امیدست با حضور سازمان بهزیستی شاهد کاهش تکدی‌گری کودکان خیابانی باشیم.
حجت‌الاسلام عبداللهی بر لزوم حضور کارشناسان مذهبی جهت رفع مشکل تکدی‌گری در جامعه تأکید و اظهار کرد: بدون شک اگر وظایف سازمانی هر دستگاهی تحت عنوان شرح وظایف ابلاغ شود و سازمان‌ها به وظایف خود پایبند باشند شاهد کاهش آمار متکدیان‌ هستیم، کاهش آمار در این حوزه نیز به کاهش سرقت، اعتیاد، قاچاق مواد مخدر، بزهکاری و ... منتج خواهد شد.
captcha