۴۰۰ قاری در طرح استعدادیابی شمیم وحی شناسایی شدند
کد خبر: 3507556
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱

۴۰۰ قاری در طرح استعدادیابی شمیم وحی شناسایی شدند

گروه فعالیت‌های قرآنی: قاری بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به اینکه در زمینه استعدادیابی طرح شمیم وحی ۴۰۰ نفر قاری در سراسر کشور شناسایی شدند، گفت: از این تعداد ۶۰ نفر هم اکنون با ما ارتباط داشته و کار را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی،، حامد شاکرنژاد، قاری بین‌المللی قرآن کریم روز گذشته، 26 خردادماه در جمع کارکنان شرکت کویر تایر بیرجند با اشاره به دیدار خود با رهبر معظم انقلاب در ابتدای ماه مبارک رمضان امسال گفت: در این دیدار طرح شمیم وحی را برای مقام معظم رهبری توضیح دادم و ایشان ما را بسیار تشویق کردند و فرمودند: که این طرح کار بسیار پسندیده‌ای است و آن را ادامه دهید، لذا ما نیز بر حسب فرمایش رهبر معظم انقلاب تشویق شده و انگیزه بیشتری نسبت به قبل پیدا کردیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند «هر مکانی که رفتید سلام مرا نیز به مردم ابلاغ کنید».

قاری بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به اینکه امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال «اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل » نام گرفته است، گفت: در هر کارخانه‌ای که تولیدات آنها مطلوب باشد حضور پیدا خواهیم کرد و مقام معظم رهبری نیز از این موضوع بسیار خوشحال شدند.

شاکرنژاد با اشاره به اینکه طرح شمیم وحی از سال ۹۴ در کشور پایه گذاری شده است، افزود: شمیم وحی یک طرح قرآنی، فرهنگی، اجتماعی و استعدادیابی در راستای منویات مقام معظم رهبری است.

وی تجلیل از پیشکسوتان قرآنی، انجام فعالیت های خیر و عام المنفعه،‌ دیدار با خانواده معظم شهدا، آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد را از دیگر برنامه های این طرح عنوان کرد و گفت: در هر استان 110 نیازمند را شناسایی و اقلام مورد نیاز را با توجه به نیاز، بین آنها توزیع می کنیم.

قاری بین‌المللی قرآن کریم گفت: امروز در خراسان جنوبی طی مراسمی تمامی زندانیان جرائم غیرعمد زیر ۵۰ میلیون ریال آزاد می‌شوند و امشب را در کنار خانواده سپری خواهند کرد.

شاکرنژاد با بیان اینکه این طرح یک طرح قرآنی عملی است که تاکنون خلاء ‌آن در کشور احساس می شده است، اظهار کرد: آنچه در این طرح اتفاق می‌افتد در واقع عمل کردن به قرآن است.

وی با اشاره به سال قبل در زمینه استعدادیابی ۴۰۰ نفر از قاریان در سراسر کشور شناسایی شدند، گفت: از این تعداد ۶۰ نفر هم اکنون با ما ارتباط داشته و کار را به صورت حرفه ای دنبال می‌کنند.

قاری بین‌المللی قرآن کریم افزود: امسال نیز تعداد بیشتری از قاریان شناسایی و استعدادیابی خواهند شد.

حجت‌الاسلام علیرضا یزدانطلب با اشاره به اینکه کاروان شمیم وحی با سایر کاروان‌های قرآنی کشور تفاوت دارد، عنوان کرد: این کاروان تلاش می‌کند خدمات اجتماعی و عام المنفعه را با خدمات فرهنگی تلفیق کند و روش جدیدی را برای تبلیغ دین خلق کند؛ روشی که در ابتدا امام موسی صدر آن را انجام می‌داد.

وی با بیان اینکه این کاروان در هر شهرستان که سفر می‌کند از کارخانه‌هایی که تولید ملی دارند بازدید و حمایت معنوی می‌کند، یادآور شد: در این کارخانه‌ها علاوه بر بازدید از کارخانه و دیدار با کارکنان، استاد شاکرنژاد چند دقیقه ای تلاوت کردند.

یزدانطلب با اشاره به اینکه تاکنون در ۶ شهرستان طرح شمیم وحی اجرا و از ۶ واحد تولیدی بازدید شده است، اضافه کرد: کارگران شرکت کویر تایر بیرجند که چرخ تولید ملی را می‌چرخانند به نوعی باعث افتخار کشور هستند.

captcha