علت پرداخت‌های صدها میلیونی
کد خبر: 3508838
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵

علت پرداخت‌های صدها میلیونی

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: علت اینکه برخی پرداختی ها به پزشکان تا ۷۰۰ میلیون رسیده، بخاطر تاخیر در پرداخت کارانه پزشکان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مهر نوشت: حسینعلی شهریاری در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر حقوق‌های میلیونی پزشکان، گفت: پرداختی‌ به پزشکان با عنوان پرداختی مبتنی بر عملکرد است که دقیقا در چارچوب قانون صورت می‌گیرد.
او ادامه داد: اگر برخی گمان می‌کنند که این پرداختی‌ها زیاد است باید قانون را اصلاح کنند زیرا دریافتی پزشکان کاملا بر اساس قانون صورت می گیرد.
شهریاری تأکید کرد: وزارت بهداشت خلاف قانون عمل نکرده و اینکه در خبرها آمده که برخی پرداختی ها به پزشکان تا ۷۰۰ میلیون رسیده به جهت آن است که کارانه پزشکان با تاخیر پرداخت شده و این مبلغ، به صورت یکجا جمع آوری و پرداخت شده است.
او گفت: بارها پیش آمده که پرداخت کارانه ها تا یک سال نیز با تاخیر روبرو می‌شود و زمانی که اعتبار به دست وزارت بهداشت برسد این بدهی بعد از مدتی تاخیر به پزشکان پرداخت می شود.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، یادآور شد: کارانه‌ها بر اساس قانون به میزان فعالیتی است که پزشک انجام می‌دهد لذا این پرداختی ها در قالب حقوق و دستمزد نیست؛ بدون شک اگر پرداختی خارج از قانون صورت گیرد دستگاه های نظارتی از جمله مجلس ورود جدی خواهد داشت.
captcha