30 موذن پیشکوست در زنجان تجلیل شدند
کد خبر: 3509166
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲

30 موذن پیشکوست در زنجان تجلیل شدند

گروه اجتماعی: شامگاه دیروز 30 موذن پیشکوست از 30 روستای استان زنجان در همایش نادیان ماندگار تجلیل شدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان شامگاه دیروز دوشنبه 31 خرداد و به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان و در حاشیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری رمضان 95، نخستین همایش نادیان ماندگار در زنجان برگزار شد و بهانه‌ای بود تا طی آن از موذنان پیشکوست و خوش صوت منتخب در روستاهای استان تجلیل شود.

در این همایش از موذنان 30 روستای استان از جنله تلخاب، آق‌کند، اژدهاتو، اورتا‌بلاغ، سهرین، ذاکر، حاج‌سیران، چورزق، دهشیرعلیاء، روستای‌مهتر، شیخ‌جابر، دوران، قلتوق، آزاد‌سفلی نیماور، حاج‌آرش، مهرآباد، اندآباد‌سفلی، کوسه‌لرچن، بزوشا، چوزوک، ارمغان‌خانه، یامچی، اورتابلاغ، سارمساقلو، اسفجین،باغلوجه‌آقا، کردکندی تقدیر شدند.

اذان شعار اسلام ناب محمدی است

در این همایش آیت‌الله علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: در همه ادیان برای معرفی دین راه‌هایی وجود دارد و در دین مبین اسلام نیز اذان به عنوان شعار اسلام معرفی شده است و قدردانی از نادیان که بی‌ادعا ندای تکبیر الهی را به گوش انسان‌های مشتاق عبادت می‌رسانند، امری لازم و ضروری است.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه بلال حبشی نخستین اذان گوی اسلام است، اضافه کرد: افرادی که در مساجد روستایی نیز اذان می‌گویند، قابل تقدیر هستند.

وی در ادامه با تبریک امام حسن مجتبی (ع) افزود: امام حسن مجتبی (ع) دارای بعد تاریخی و حساب شده هستند و در کنار همه فضایل این امام همام، تعبیری ارزشمند از سوی پیامبر اکرم (ص) بیان شده است که فرمود: امام حسن مجتبی (ع) کریم اهل بیت (ع) هستند و باید در این زمینه از ایشان الگوبرداری کرد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان ادامه داد: به فرموده پیامبر اکرم (ص)، اگر بخواهیم شکل و قالب خاص عقل را بیان کنیم، این امر در چهره نورانی امام حسن مجتبی (ع) متجلی می‌شود.

آیت‌الله خاتمی در ادامه با بیان اینکه در زمان ظهور حضرت ولی عصر (عج) عقول مردم کامل میشود، اضافه کرد: اندیشه و تفکر حضرت ولی عصر (عج) حاکم بر اندیشه مردم است و اگر عقل به تکامل برسد انسان در برابر مشکلات تحمل بیشتری خواهد داشت.

موذنین با صوت دلنشین، مردم را با سمت توحید هدایت می‌کنند

همچنین در این همایش ناصر مقدم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه حمایت از اقدامات فرهنگی در مناطق محروم از سیاست‌های دولت است، اظهار کرد: سال‌های سال است که برخی از افراد تلاشگر، گمنام و بی‌ادعا در کمال صداقت در زمینه اذان‌گویی در روستاها فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه این افراد با صوت دلنشین خود مردم را با سمت توحید هدایت می‌کنند، افزود: با توجه به سیاست‌های دولت در حمایت از اقدامات فرهنگی در مناطق محروم، مقرر شد که از تلاشگران این عرصه تقدیر شود که همایش «نادیان ماندگار» از جمله برنامه‌های سومین جشنواره فرهنگی رمضان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه تقدیر از موذنان موجب تشویق سایرین نیز خواهد شد، اضافه کرد: امیدواریم این افراد در روستاها همچنان فعالیت‌های ترویجی را داشته باشند.

مقدم با اشاره به سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) اضافه کرد: ایشان در کرامت و بخشش زبانزد خاص و عام بودند و باید از ایشان در این زمینه الگوبرداری کرد.

captcha