بازدید استاندار و مدیران فرهنگی استان از مدارس و مراکز قرآنی
کد خبر: 3510968
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲

بازدید استاندار و مدیران فرهنگی استان از مدارس و مراکز قرآنی

گروه اجتماعی: استاندار اردبیل به همراه برخی از مدیران کل و مسئولین استانی از ٢ مدرسه قرآنی فعال و بزرگترین مدرسه قرآنی در حال ساخت در اردبیل بازدید کردند و در جریان روند فعالیت‌ها قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، مجید خدابخش استاندار اردبیل، صبح امروز هشتم تیرماه به همراه سید ناصر اسحاقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، جواد زنجانی فرماندار اردبیل، شفیع شفیعی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و  ناصر ی مدیرکل آموزش و پرورش از ٢ مدرسه قرآنی فعال و بزرگترین مدرسه قرآنی در حال ساخت در اردبیل بازدید کرد و در جریان روند فعالیت ها قرار گرفت.
مجید خدابخش  استاندار اردبیل در بازدید از مدرسه قرآنی کارشناسان اردبیل گفت: اطلاعات دانش آموزان مدرسه های قرآنی باید دسته بندی شود تا در آینده در زمینه های مختلف از جمله سبک زندگی پایش و تاثیر این آموزه ها بررسی شود.
وی افزود: مسیر زندگی بسیاری از افراد پس از تابش انوار آسمانی و آشنایی آنها با قرآن کریم تغییر کرده که نمونه ها را در سطح جامعه شاهدیم اما اثبات این ادعا باید با استفاده از زبان علم نیز صورت گیرد و در این راستا باید پژوهشی جامع تعریف شود.
استاندار اردبیل بیان کرد: باید در قالب چارچوبی قرار گرفتن دانش آموخته های مدرسه های قرآنی در معرض آسیب های مختلف اجتماعی مانند اعتیاد و طلاق و یا موفقیت هایی که به دست می آورند، پیگیری شود تا بتوان به نتیجه ملموسی از چنین فعالیت هایی دست یافت.
او اضافه کرد: راه اندازی مدرسه های قرآنی که در شان این خدمت بزرگ باشد، نیازمند هزینه های قابل توجهی است که در مقابل آن کمترین شهریه ممکن از دانش آموزان دریافت و در بسیاری موارد کلاس های آموزشی رایگان است که باید این هزینه ها منجر به خروجی قابل قبولی باشد. خدابخش با اشاره به فعالیت مدارس قرآنی عام المنفعه غیرانتفاعی در استان اردبیل ادامه داد: به خصوص افرادی که در بخش مفاهیم آموزش می بینند باید پایش علمی شوند چرا که نتیجه چنین پژوهشی می تواند حتی در دنیا اثرگذار باشد.
وی با قدردانی از تلاش های صورت گرفته در زمینه ارایه آموزش های قرآنی با کیفیت و کمیت مناسب در سطح استان گفت: عربی در واقع زبان دوم است و در کنار حفظ و روخوانی، باید بر آموزش مفاهیم به افراد توجه بیشتری صورت گیرد چرا که تدبر و اجرای احکام قرآنی تنها با تدبر در آیات ممکن است.
جواد زنجانی فرماندار اردبیل نیز در جریان این بازدیدها با قدردانی از کیفیت خدماتی که در مدرسه های قرآنی ارایه می شود، از رییس دارالقرآن کریم استان خواست نسبت به راه اندازی مجموعه های مشابه در شهرک های تازه تاسیس اردبیل اقدام کند.
به گفته محمود صفری رییس دارالقرآن کریم استان اردبیل، هم اکنون هشت هزار نفر زیر پوشش مدرسه های قرآنی این استان قرار دارند.
captcha