نقش محوری انقلاب اسلامی بر مقاومت فلسطین بی‌بدیل است
کد خبر: 3511858
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱
حجت‌الاسلام شکوری:

نقش محوری انقلاب اسلامی بر مقاومت فلسطین بی‌بدیل است

گروه سیاسی: امام جمعه خوی گفت: پیروزی انقلاب اسلامی تمامی معادلات استکبار در ارتباط با فلسطین و جهان اسلام را به هم ریخت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سید رضی شکوری، امام جمعه خوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته 11 تیر ماه با سپاس از مردم به خاطر حضور گسترده در حماسه روز قدس به نقش محوری انقلاب اسلامی در مبارزات فلسطین اشاره کرد و گفت:شعارهای ناسیونالیستی بی خاصیت عربی جای خود را به انتفاضه با محوریت مسجد داد ،رهبران فلسطینی با گرایشات چپی و مارکسیستی عملا منزوی شد ،حزب الله و حماس با شعارهای اسلامی وارد صحنه شدند.
وی ادامه داد: تمامی قراردادهای استعماری و تحمیلی مانند کمپ دیوید ،غزه و اریحا ،شرم الشیخ و صلح آمریکایی اعراب و اسرائیل شکست خوردند و مقاومت روح تازه پیدا کرد.
وی با اشاره به آیاتی از قرآن اظهار کرد: فلسطینیان به جز جهاد و مبارزه علیه اسرائیل راه دیگری ندارند.
حجت‌الاسلام شکوری با اشاره به سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران توسط آمریکاییان ،روز افشای حقوق بشر آمریکایی و مسدود کردن دارایی های ایران اظهار کرد: طبق فرمایش امام علی (ع) اگر خدا ستمگر را مهلت دهد از دستش نرسته است و او در کمینگاه ظالم است امیدواریم خداوند احدیت هر چه زودتر انتقام مظلومان را از آمریکا بگیرد.
وی مطالبات رهبری از قوه قضاییه را موارد زیر برشمرد که عبارتند از : قرار گرفتن سلامت قوه قـضاییه،وظیفه اسلامی دانستن جـلـب رضـایت مـردم ،ضرورت برخورد قاطع با افراد متخلف و فاسد داخل قوه در تمامی استان ها و شهرستانها و استمرار بخشیدن به آن،افراد معدود فاسد به کارکنان خدوم و ملت خیانت می کنند،ضرورت پیشگیری از جرم و اصلاح قوانین،لزوم برنامه ریزی برای مجازات های جایگزین زندان،فراهم سازی زمینه استفاده 24 ساعته مردم از مشورت ها،ضرورت احیاء حقوق بشر اسلامی در سطح جهان ،باید قوه قضاییه صد در صد انقلابی بوده و انقلابی عمل کند.
وی با اشاره به فرهنگ وداع با ماه مبارک رمضان گفت: از جمله موضوعاتی که اهل بیت(ع) مورد توجه قرار داده و مسلمانان را به رعایت آن توصیه فرموده اند وداع کردن با ماه مبارک رمضان است.
وی در این خصوص ادامه داد: رسول خدا(ص) خطاب به صحابی معروف جابربن عبدالله انصاری می فرماید: «ای جابر این آخرین جمعه ماه رمضان است آن را وداع کن و بگو خدایا آن را آخرین روزه داری ما در این ماه قرار مده و اگر چنین قرار دادی مرا آمرزیده قرار بده و محرومم مگردان».
وی با اشاره به یکی از خطبه های امیرمؤمنان(ع) در خطبه‌های نماز عید فطر اظهار کرد: آن بزرگوار خطاب به مردم می فرماید: «ای مردم این روز شما روزی است که در آن نیکوکاران پاداش می گیرند و هرزه کاران زیان خواهند دید و این روز شباهت بسیاری به روز قیامت دارد با بیرون آمدن از خانه های خود به سوی مصلی یادآور خروج شما از قبرها بسوی پروردگارتان است و ایستادن شما در مصلی یادآور ایستادن شما در پیشگاه پروردگارتان می باشد و بازگشت شما به خانه هایتان یادآور بازگشتتان به خانه های خود در بهشت است».

captcha