به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حسین فیروزی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان امروز،20 تیرماه در جلسه شورای مهارت و فناوری استان کردستان، اظهار کرد: این شورا به منظور ارتقای دانش، نگرش و مهارت نیروی انسانی در استان و هماهنگی بین بخشی و نظارتی دستگاههای عضو شورا تشکیل شده است.
وی ضمن اشاره به اینکه شورا از یک سال گذشته
تشکیل شده ولی عملکرد چندانی مطلوبی نداشته است، افزود: متاسفانه تعهد لازم برای انجام
امور در اعضای این شورا احساس نمیشود و عدم حضور مدیران دستگاههای اجرایی استان در
این جلسه گویای این مسئله است.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار
کردستان با بیان اینکه بیش از 25 دستگاه دولتی در زمینه آموزش مهارت فعالیت میکنند،
عنوان کرد: برای هماهنگی بین بخشی و جلوگیری از موازی کاری نیازی ضروری است که شورایی
در خور این موضوعات راه اندازی شود که خوشبختانه در یکسال اخیر این مهم اجرایی شده
است.
فیروزی با اشاره به فرا رسیدن ایام فراغت
جوانان در فصل تابستان، ادامه داد: تعطیلات تابستانی دانشگاهها و مدارس آغاز شده و
در این ایام تقاضا برای آموزشهای فنی و حرفهای نسبت به دیگر ایام سال افزایش پیدا
میکند لذا ادارات مرتبط با این بحث باید برنامههای پیش بینی شده خود را در این زمینه
اعلام کنند.
وی بر ضرورت اجرای عدالت آموزشی در نقاط
حاشیهای، روستاها و مناطق کم برخوردار اشاره و ذکر کرد: مناطق حاشیه نشین و روستایی
باید در اولویت آموزشی قرار گیرند و بر این اساس باید فنی و حرفهای عدالت آموزشی را
انجام دهد.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار
کردستان به اجرای برنامهای برای مهارت آموزی به روستاییان با محوریت آموزش کشاورزی
و با کمک نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان تاکید کرد.
وی لازمه توسعه دولت در زمینه آموزش را
واگذاری خدمات و فعالیتها به خصوص آموزشی به بخش خصوصی خواند و گفت: متاسفانه در تفویض
اختیارات به بخش خصوصی خساست به خرج داده میشود و تا زمانی که اختیاراتی به این بخش
واگذار نشود دولت همچنان بزرگ و ناکارآمد باقی خواهد ماند.
فیروزی با بیان اینکه قلب کار اقتصاد مقاومتی
در کارایی شورای مهارت استان است،ذکر کرد: سازو کارهای نظارتی بر مراکز فنی و حرفهای
دولتی و خصوصی باید تعریف شود تا شاهد افزایش کیفیت آموزشهای ارائه شده توسط این مراکز
باشیم.
وی در پایان بر راه اندازی مرکز جامع سلامت اجتماعی در سطح استان به کمک بهزیستی تاکید و یادآور شد: این مرکز در مناطق حاشیه شهرهای استان به کمک تمامی اعضای این شورا باید تشکیل شود و فعالیتهای که در این خصوص است در این مجتمع بصورت پایلوت برگزار شود.