وی ادامه داد: در شرایط کنونی مفتخریم که تا حدود زیادی توانستهایم نیاز و تقاضای جامعه در زمینه پوشش فاخر ایرانی و اسلامی را با طراحی و تولید اشکال متنوعی از مد و البسه برآورده سازیم اما آنچه که فعلاً به عنوان یک مشکل با آن مواجهیم مسئله کمبود مراکز عرضه محصولات طراحان و تولیدکنندگان پوشاک به ویژه در حوزه عفاف و حجاب است که شاید یکی از تبعات منفی آن متأسفانه بدپوشی در جامعه باشد.
قبادی تصریح کرد: بارها در مواجهه با خانوادههای متدین و حتی خانوادههایی که از نظر پوشش ظاهری در سطح عادی و معمولی هستند نسبت به این مسئله گلهمند هستند که چرا مراکز عرضه پوشاک اسلامی به ویژه در حوزه مانتو و چادر تا این اندازه انگشتشمار است و قادر نیست جوابگوی مطالبات مشتریان باشد که باید گفت با وجود دراختیار داشتن بیش از 300 مرکز عرضه پوشاک اسلامی و عفاف و حجاب در سراسر کشور که بخش عمده آن در استانها دایر شدهاند، بضاعت ما برای ازدیاد مراکز عرضه ناچیز است.
دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس گفت: رفع این کمبود به مشارکت سایر نهادهای ذیربط در حوزه فرهنگی بستگی دارد و به طور مثال شهرداریها و سایر نهادهای فرهنگی و حتی بخش خصوصی باید با ورود به این حوزه و مساعدت کارگروه شرایطی را فراهم آورند که هزینه ایجاد مراکز بیشتر تولید و عرضه محصولات عفاف و حجاب تا حد زیادی کاهش یابد.
وی با تأکید بر این نکته که کارگروه مد و لباس و سایر تشکلهای صنفی همکار با این مجموعه پشتوانه غنی فنی و هنری در زمینه طراحی، دوخت و عرضه البسه اسلامی و محصولات در حوزه عفاف و حجاب را دارند گفت: کارگروه در تلاش است در طول سال با برگزاری جشنوارههایی همچون «لباس عاشورایی»، «لباس مدارس»، «لباس دفاع مقدس» و ... شرایطی را پدید بیاورد تا در پی آن بخش اعظمی از توان فنی کارشناسان و تشکلهای همکار با این کارگروه به منظور جلب مشارکت سایر نهادها و به ویژه بخش خصوصی در فراگیر شدن فرهنگ عفاف و حجاب، معرفی شود.
قبادی با اشاره به اینکه برندسازی در حوزه عفاف و حجاب سیر فزایندهای به خود گرفته است گفت: ساز و کار تشویقی نیز در این حوزه اتخاذ شده است و مثلاً در جشنوارهای که اسفند 94 شاهد آن بودیم، مسابقه زنده عفاف و چادر برگزار شد و باید به این نکته اشاره کنم که هر یک از برندهای فعال در حوزه عفاف و حجاب با دارا بودن 5 تا 10 مرکز تولید و عرضه، فعالیت مؤثری را در این حوزه در دستور کار دارند.
دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس در پایان گفت: یکی از حوزههای پرفروغ در زمینه ثبت مالکیت معنوی پدیدآورندگان حوزه فرهنگ و هنر، به طراحان مد و لباس اسلامی تعلق دارد و باید همینجا اعلام کنم که در کارگروه بر روی همه خالقان، طراحان و پدیدآورندگان اشکال متنوع مد و لباس اسلامی باز است که طی مراحل قانونی اثر آنها پس از ثبت، در شوراهای تخصصی مورد بررسی قرار گرفته و پس از تأییدیه کارشناسی و رعایت حقوق مادی و معنوی پدیدآورنده، به تولید انبوه خواهد رسید.