به گزارش
خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، در ادامه سلسه برنامههای مؤسسه فرهنگی ـ
هنری پنجمین فصل قشنگ در برآوردن آرزوهای كودكان سرطانی، اين بار اين مؤسسه
آرزوی يك جوان مبتلا را برآورده كرد. در جمعه ۲۵ تيرماه كتاب «بهشت همین نزدیکی ست»
در تالار آفتاب اهواز رونمایی شد. این کتاب داستان زندگی سعید دشتبزرگی جوان ۲۶
ساله خوزستانی است؛ سعید ۲۶ سال
دارد و سه سال پیش در اثر عارضه زانو، به پزشک مراجعه میکند و به او اعلام میشود
که سرطان دارد. این کتاب فراز و نشیبهای زندگی او در این مدت و نزدیکشدن او را به خدا
به زبانی لطیف روایت میکند.
بهشت در کوچه پس کوچههای ما و در همسایگی ماست ... . بهشت را میتوان بو کرد، میتوان لمس کرد، بهشت شاید دستان کودکی باشد که در انتظار مهربانیست ... بهشت همان نگاه مادر است ... بهشت قدمهای استوار پدر است برای لقمهای نان... بهشت همین نزدیکی است ... شاید کمی آنطرفتر و یا شاید در خانه خود ما ...
بهشت را میتوان در قنوت دستان مهربان کسانی دید که برای سلامتی همنوعانشان دعا میکنند. برای سلامتی آنهایی که شاید کمی از ما بیمارتر باشند ... بهشت همین نزدیکی است ... شاید در همسایگی دیوار به دیوار ما که طفلی بیمار دارد.
بهشت را میتوان در دل مهربان جست ... همانی دلی که با هر دردی به تپش در میآید و با هر خندهای آرام میگیرد ... همان خندهای که شاید بتوان بر لبان کودکی فقیر نشاند ...
به خدا بهشت در همسایگی ماست فقط کافیست دستی دراز کنیم و قدمی استوار برداریم، نگاهمان را مهربان کنیم و دلمان را به دریای با سخاوت یکتای منان بسپاریم و با یک «یا علی» گفتن مهربانی کنیم، عشق بورزیم، کارهای خیرخواهانه انجام دهیم ... نگاه خدا همیشه هست...
بهشت همین نزدیکی است... بهشت در اندیشه جوانی است که سالها با سرطان جان گرفت و زندگی کرد ...
کتاب «بهشت همین نزدیکی است» دست نوشتههای سعید دشت برزگی در ویژه برنامه «جشن زندگی» رونمایی شد. اين جشن به همراه برنامههای متنوع و شاد جمعه، 25 تيرماه در تالار آفتاب با حضور جمعی از دوستداران مهربانی برگزار شد.
این ویژهبرنامه توسط ادارهکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و با همکاری مؤسسه پنجمین فصل قشنگ و گروه همیاران بینام در راستای برآوردن آرزوی جوانی که با امید و آرزو به مقابله با بیماری سرطان پرداخته است، برنامهریزی شد.
در این تلاش
همگانی میتوان به انتشارات خالدین با مدیریت خلیل اسدی حویزیان، انتشارات علوم و
فنون پزشکی اهواز با مدیریت فرید ابولنژادیان (تنظیم و چاپ کتاب)، روابط عمومی
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، موسسه فرهنگی هنری مشی فاخر با مدیریت فضلالدین
موسوی، کانون تبلیغاتی پارسیان، کانون تبلیغاتی چشمانداز، انجمن نمایش اهواز،
مدیریت تالار آفتاب و بسیاری از کسانی که یاریگر این امر معنوی بودند، اشاره کرد.
این ویژه برنامه با اجرای بسیار خوب وحید کیانی و مهیار شمس از مجریان توانمند استان خوزستان و با حضور جمع زیادی از مسئولان و شهروندان مهربان اجرا شد. در این برنامه بعد از تلاوت قرآن کریم توسط حسین سعیدی از قاریان به نام استان و سرود جمهوری اسلامی ایران، کاوه جاسب، فوق تخصص خون و انکولوژی کودکان چند دقیقهای به سخنرانی پرداخت.
پس از آن ساری، نماینده مردم اهواز نیز ایراد سخنرانی کرد. مدیرکل فرهنگ و ارشاد خوزستان که میزبان این ویژه برنامه بود با بیان اینکه این برنامه حرکتی فرهنگی و معنوی است از تمامی تلاشگران بینام اين برنامه تشکر و قدردانی كرد.
در این برنامه پویا ارزانی، خواننده جوان هم استانی با سه قطعه آهنگ برگزار کنندگان این جشن را همراهی کرد. در ادامه برنامه ایوب بختیاری، بازیگر جوان استان در راستای مفهوم امید و امیدواری به ایفای نقش پرداخت و سپس حسین محمدی از بازیگران سرشناس استان با حرکتی نمایشی به طرح مسابقه حضوری پرداخت و خنده را با اشک حاضران درهم آمیخت و لحظاتی شاد را به وجود آورد.
در پایان برنامه
و در لحظاتی که صدای ملکوتی اذان در فضا پخش بود، سعید دشت بزرگی، قهرمان زمینی ما
در میان هالهای از امید و ناباوری، بر روی صحنه آمد و رو در روی چشمان حاضرانی
قرار گرفت که با نگاه مهربانشان از خدای احد و واحد سلامتی او را خواستار بودند و
با قیام همه حاضران، سعید محکمتر و امیدوارتر از همیشه حرف زد و خدای خود را
شاکر شد. پس از چند دقیقهای که سعید اشک را در چشمان بینندگان جاری ساخت، لحظات باشکوه
رونمایی از کتاب «بهشت همین نزدیکی است» در میان همهمه دستان دوستداران او، صورت
گرفت.
شادی نگاه سعید با مهربانی دستان حضران درهم آمیخت و همگان را به سوی کاشت نهال زندگی هدایت کرد. نهال زندگی با ذکر شماره شناسه برای سعید در محوطه تالار آفتاب کاشته شد. با امید به این که تا ساليان سال این درخت با سعید رشد کند و آبیاری شود و به امید نزدیکی مهربانیهای دیگر.