تحصیل ۱۰۰ طلبه در مدرسه علمیه آیت‌الله بروجردی دورود
کد خبر: 3518566
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۳

تحصیل ۱۰۰ طلبه در مدرسه علمیه آیت‌الله بروجردی دورود

گروه اندیشه: امام جمعه دورود از تحصیل قریب به ۱۰۰ طلبه از پایه یک تا شش در مدرسه علمیه آیت‌الله بروجردی دورود خبر داد و گفت: کلنگ احداث ساختمان جدید مدرسه علمیه حضرت آیت‌الله‌العظمی بروجردی طی هفته جاری به زمین زده شد.

حجت‌الاسلام رضا حقیان، امام جمعه دورود در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(یکنا) از لرستان، از تحصیل قریب به ۱۰۰ طلبه از پایه یک تا شش در مدرسه علمیه آیت‌الله بروجردی دورود خبرداد و گفت: این مدرسه علمیه در سال ۱۳۳۲ به‌همت آیت‌الله العظمی بروجردی(ره) و با هدف تربیت مبلغان دینی به زمین زده شد.
وی افزود:این مدرسه در حال حاضر از لحاظ فضای فیزیکی برای پذیرش بیشتر طلاب علاقمند به علوم حوزه، گنجایش ندارد و به همین منظور کلنگ احداث ساختمان جدید مدرسه علمیه حضرت آیت‌الله العظمی بروجردی(ره) طی هفته جاری به زمین زده شد.
حقیان با اشاره به این‌که زمین این مدرسه به‌همت مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان خریداری شده است، تصریح کرد:این مدرسه در زمینی به مساحت ۶ هزار مترمربع احداث می‌شود.
وی ضمن اظهارامیدواری از این‌که با همت خیران در ساخت این مدرسه شاهد آغاز و تسریع در روند ساخت این مدرسه باشیم، به نقش بی‌بدلیل مدارس علمیه در گسترش فرهنگ دینی و سیره اهل‌بیت(ع) در جامعه اشاره و تصریح کرد:توسعه و تجهیز مدارس علمیه و زیر ساخت‌های حوزوی در جهت تربیت مبلغانی کارآمد در جامعه نیازی اساسی است و در این زمینه باید با عزم جهادی به تحقق این مهم جامه عمل بپوشانیم.
captcha