به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) از کردستان، آزاد حکمت، مدیرعامل شرکت مخابرات کردستان امروز، 22 مردادماه در جمع خبرنگاران رسانههای گروهی استان کردستان، اظهار کرد: ارتباط رسانه نوعی تعامل دو جانبه بین رسانه و سازمانها ایجاد میکند که این تعامل تبدیل به یک ارتباط سه جانبه با جامعه به طور غیرمستقیم میشود.
وی با اشاره به اینکه قدرت رسانهای یکی
از قدرتهای برتر در جامعه هستند، افزود: رسانهها نمایندگان حقیقی افکار عمومی هستند.
حکمت عنوان کرد: رسانهها ظرفیت مناسبی
را برای سازمان ها ایجاد میکنند تا عملکرد خود را در یک برآیند برای جامعه بیان
کنند و سوالات ارباب جراید بیانگر دیدگاه عقاید و افکار عمومی است.
وی بیان کرد: شرکت مخابرات استان کردستان
در چند سال اخیر با کمبود منابع مواجه بوده که موجب تعلل در پیشرفت برنامهها شده است.
مدیرعامل شرکت مخابرات کردستان با اشاره
به شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، افزود: با استفاده از توان پیمانکاران
و با تکیه بر سیاستهای اقتصاد مقاومتی میتوان عملکرد شرکت مخابرات را بهبود بخشید.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سال
جاری در حوزه زیرساختهای ارتباطی، عنوان کرد: در 15 ماه گذشته 307 پروژه با 121 میلیارد
و 500 میلیون تومان به بهره برداری رسیده که هدف از اجرای آنها توسعه زیرساختهای ارتباطی
در استان بوده است.
حکمت با اعلام اینکه 442 میلیارد ریال در
حوزه تلفن ثابت در کردستان سرمایه گذاری شده است، بیان کرد: تمام نقاط شهری و جادههای اصلی استان و 859 روستا دارای پوشش
کامل تلفن همراه بوده و 90 روستای خالی از سکنه استان فاقد پوشش هستند.
وی با اشاره به افزایش قابل توجه ظرفیت
پهنای باند در کردستان، اعلام کرد: در این حوزه نیز 25 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده
است.
مدیرعامل شرکت مخابرات کردستان ادامه داد:
با توجه به حساسیت حوزه تلفن همراه و نیاز مردم به آن، سرمایهگذاری زیادی در این حوزه
صورت گرفته است که شامل توسعه جایگزینی، ارتقا کیفیت میباشد.
وی با اعلام اینکه 62 سایت 3G و 5 سایت 4G سنندج راه اندازی شده که از جمله
کارهای زیربنایی مخابرات در کردستان است، اعلام کرد: در سه سال گذشته 1034 پروژه با یک هزار و 539 میلیارد ریال
توسط مخابرات کردستان به بهرهبرداری رسیده که در هر سه حوزه تلفن ثابت، تلفن همراه
و اینترنت بوده است.
حکمت، توسعه فیبر نوری در کردستان را از
دیگر اقدامات صورت گرفته عنوان کرد و افزود: چهار هزار و 371 کیلومتر فیبر نوری در
سطح استان انجام شده که کاری اساسی و زیربنایی است.
وی از نصب و راه اندازی 176 کافوی نوری
در استان خبر داد و سرمایه گذاری صورت گرفته در این زمینه را 360 میلیارد ریال اعلام
کرد و ادامه داد: در حوزه تلفن همراه 810 میلیارد
ریال در افزایش ظرفیت و کیفیت شبکه همراه هزینه شده است.
مدیرعامل شرکت مخابرات کردستان به توسعه
تلفن ثابت روستایی اشاره کرد و افزود: برای اولین بار در کشور تفاهم نامهای بین وزارت
ارتباطات و شرکت مخابرات کردستان منعقد شده که منجر به ارتقا و توسعه بسترهای ارتباطی
در روستاها میشود.
وی به برنامههای شرکت مخابرات در سال
95 اشاره کرد و از ایجاد 156 سایت 4g و 156 سایت 3g
تا پایان سال با هدف حداکثر پوشش در استان خبر داد.
مدیرعامل شرکت مخابرات کردستان از ایجاد
شبکه ویدئو کنفرانس برای همه سازمانهای استان خبر داد و بیان کرد: راهاندازی شبکه
ویدئو کنفرانس در سازمانهای استان دارای مزایایی از جمله ارزان قیمت بودن، کمخطر
و دارای بهرهوری بودن دانست.
حکمت با اشاره به اینکه 330 روستای استان
مجهز به اینترنت پرسرعت هستند، یادآور شد: کردستان جزء 10 استان برتر کشور در حوزه
نسل جدید ارتباطی بوده است.