زندگی امیرالمؤمنین(ع) با نگاه تاریخی تحلیلی به نگارش درآمد
کد خبر: 3523017
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵

زندگی امیرالمؤمنین(ع) با نگاه تاریخی تحلیلی به نگارش درآمد

گروه ادب: یک نویسنده و پژوهشگر دینی از نگارش زندگی امیرالمؤمنین علی(ع) با نگاه تاریخی و تحلیلی خبر داد و گفت: این کتاب از سوی انتشارات دلیل ما منتشر می‌شود.

مرضیه محمدزاده، نویسنده و پژوهشگر دینی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره کتاب در دست نگارش خود گفت: کتابی که به تازگی به نگارش درآورده‌ام، در دو بخش زندگی تاریخی و معرفتی است و در بخش نخست از بدو تولد تا شهادت را شامل می‌شود. قیام‌هایی که امام علی(ع) در طول دوره زندگی خود داشته‌اند، همچنین اوضاع و احوال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دوران امام(ع) در این اثر بررسی شده است.
وی افزود: بخش معرفتی زندگی امام علی(ع) که بخش دوم را شامل می‌شود، از امامت تا شهادت بوده و به نقش ایشان در جامعه آن زمان پرداخته شده است که در حال حاضر نگارش این اثر با عنوان «علی‌بن‌ابی‌طالب(ع)؛ صالح المؤمنین» به پایان رسیده و برای نشر به انتشارات دلیل ما سپرده شده است و پیش‌بینی می‌شود که به نمایشگاه کتاب سال آینده برسد.
محمدزاده در ادامه از نگارش کتاب زندگانی امام محمدباقر(ع) خبر داد و گفت: این کتاب نیز همانند کتاب امیرالمؤمنین(ع) دارای دو بخش زندگی تاریخی و معرفتی است و با وجود اینکه کتاب‌های فراوانی درباره ائمه اطهار(ع) نوشته شده، اما نگاهی که من در نگارش این اثر داشته‌ام نگاهی تاریخی و تحلیلی بوده و اثر جامعی است و مخاطب می‌تواند با در دست داشتن و مطالعه آن پاسخ نیازهای خود را بیابد.
وی تصریح کرد: امامان معصوم(ع) همه نور واحد هستند، اما یکی از آنها جنگ و دیگری صلح کرده و عملکردهای متفاوتی داشته‌اند که در این اثر به این موضوع پرداخته شده. همچنین جامعه آن زمان مورد بررسی قرار گرفته است.
captcha