دوره‌‌های حفظ قرآن و نهج‌البلاغه نیازمند بودجه بیشتری است
کد خبر: 3524771
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷
حافظ کل قرآن:

دوره‌‌های حفظ قرآن و نهج‌البلاغه نیازمند بودجه بیشتری است

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: زهرا سلیمانی‌فرد، حافظ کل قرآن‌ کریم گفت: مسئولان دولتی باید بودجه بیشتری در اختیار مؤسسات قرآنی در راستای برگزاری دوره‌های حفظ قرار دهند که البته کمک‌های مردمی نیز در این زمینه می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)؛ زهرا سلیمانی‌فرد، حافظ کل قرآن‌کریم متولد جیرفت استان کرمان که با حضور در مدرسه شبانه‌روزی حفظ یک‌ساله قرآن و نهج‌البلاغه مؤسسه امیرالمؤمنین‌(ع) کاشان در سال تحفیظی 95 – 94 در مدت 9 ماه موفق به حفظ کل قرآن شده است، گفت: از اینکه در کاشان زندگی می‌کنم، خیلی خوشحالم و از خدا با تمام وجودم سپاسگزارم.
وی که متولد سال 76 در جیرفت استان کرمان بوده و هم‌اکنون در کاشان سکونت دارد، در ادامه به چرایی این خوشحالی پرداخته و افزود: در شهرمان کرمان، مؤسسه‌ای مثل امیرالمؤمنین(ع) کاشان نبود که معارف قرآن و نهج‌البلاغه را به این شیوایی و دلنشینی بیان کند و از محسنات حفظ یک‌ساله قرآن در کاشان این است که شبانه‌روزی است که تمام وقتمان را با قرآن سپری می‌کنیم و امیدوارم در استان ما نیز چنین برنامه‌ای راه‌اندازی شود.
سلیمانی‌فرد در پاسخ به این سؤال که اگر بخواهید حضور در مدرسه شبانه‌روزی حفظ یک‌ساله قرآن را در قالب یک جمله بیان کنید، مهمترین آن چیست، بیان کرد: حضور من در مدرسه شبانه‌روزی مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان سرشار از روزهای معنوی و علمی بود.
این حافظ کل قرآن‌کریم مهم‌ترین نقش در ترویج معارف قرآن، نهج‌البلاغه و اهل بیت(ع) را برعهده مسئولان و سازمان‌های دولتی دانسته و افزود: جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری در‌خصوص تربیت 10 میلیون نفر حافظ قرآن، مسئولان دولتی باید بودجه بیشتری در اختیار مؤسسات قرآنی در راستای برگزاری دوره‌های حفظ قرار دهند که البته کمک‌های مردمی نیزدر این زمینه می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد.
سلیمانی‌فرد در پاسخ به این سؤال که برای داشتن یک دوره حفظی خوب رعایت چه مواردی الزامی است، گفت: آرام بودن ذهن، نداشتن مشغولیت فکری و استرس، استفاده مناسب از ساعات درسی حفظ  و همچنین توکل بر خدا و توسل به اهل بیت‌(ع) از این جمله است.
این حافظ کل قرآن‌ کریم با بیان این مطلب که در مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن، علاوه بر حفظ توانایی‌های لازم برای ترجمه و درک معارف و مفاهیم قرآن پیدا کرده است، افزود: مهم‌ترین برنامه‌ام پس از حفظ قرآن، کار بر روی تفسیر و شرح آیات و تبلیغ آن است.
وی با اشاره به اینکه مربیان من به ویژه مربی حفظ ، انتظارات من را به‌عنوان یک شاگرد فراهم کردند، اظهار کرد: از میان کلاس‌های جانبی این یکسال، کلاس امام‌شناسی برایم مفیدتر بود چرا که اطلاعات زیادی درباره اهل بیت(ع) و همچنین وظایفی که در مقابل ایشان دارم به دست آوردم و همچنین کلاس صوت و لحن نیز برایم مفید بود چون با همراهی استاد خوب کلاس با نغمات قرآنی زیادی آشنا شدم.
سلیمانی‌‌فرد با ابراز رضایت از تجهیزات خوابگاهی، امکانات بهداشتی، خدماتی، رفاهی و درمانی در این یکسال افزود: در فضای خوابگاهی و در ارتباط با هم‌اتاقی‌ها، نظافت مکان و... هر وقت مشکلی پیش می‌آمد همگی با همدلی و دوستی آن را حل می‌کردیم.
این حافظ کل قرآن‌ کریم نقش یک مجموعه مردم‌نهاد قرآنی چون مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان را در تربیت دینی خود مؤثر دانسته و تصریح کرد: از برنامه‌های جانبی این یکسال‌، حضور در مراسم خطبه‌خوانی فدکیه، دعای عرفه و ناحیه مقدسه برایم مفیدتر بود و برگزاری این مراسم تأثیر زیادی به‌ویژه بر روی قشر جوان دارد.
توجه و حمایت‌های مالی مسئولان در روندحفظ نهج‌البلاغه مؤثر است
 
سلیمانی‌فرد قرآن را «برنامه زندگی» دانسته و در ابتدا خود قرآن و سپس پدر و مادر و برادرش را مهم‌ترین مشوقین خود در راه حفظ قرآن دانسته و در پایان گفت: با آیه 27 سوره اعراف انس بیشتری دارم و مهم‌ترین دغدغه‌ام پس از حفظ قرآن، تبلیغ قرآن و تحصیل در رشته علوم قرآن و حدیث است.
سؤالات از نگاهی دیگر:
مصاحبه ورودی؟ ترس از رد شدن
دوره آزمایشی؟ هر روز را با استرس اینکه قبول می‌شوم یا نه، سپری می‌کردم
لحظه جدایی از خانواده در ابتدای دوره؟ ناراحت بودم ولی با وجود قرآن، روحم آرام گرفت
حفظ درس جدید؟ سرشار از نکته ی جدید و لذت بخش
ترجمه و تفسیر؟ از عسل هم برایم شیرین تر بود
مباحثه؟ ستون فقرات حفظ
هم بحث خوب؟ همراهی خوب برای ادامه راهی سخت
پهن شدن سفره صبحانه ون هار؟ تنها فرصتی که می‌توانستیم، همگی همدیگر راببینیم
اردوی زیارتی مشهد مقدس؟ بیاد ماندنی ترین مشهدی که رفتم
برنامه‌های جانبی؟ برای رسیدن هر چهارشنبه که برویم والیبال، لحظه شماری می‌کردم
سرپرست خوابگاه؟ همدلی برای روزهای دلتنگی
لحظه جدایی از هم کلاسی‌ها در پایان دوره؟ برای همشون آرزوی موفقیت می‌کنم
مدرسه شبانه‌روزی حفظ یکساله قرآن؟ مکانی معنوی برای خودسازی فردی و تحصیلی.
captcha