سامانه ثبت اسناد؛ مشکل پیش‌روی مؤسسات قرآنی
کد خبر: 3527257
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸
امیدیان مطرح کرد:

سامانه ثبت اسناد؛ مشکل پیش‌روی مؤسسات قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی لرستان گفت: در روند ادغام مؤسسات فرهنگی ـ قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مؤسسات قرآنی تبلیغات اسلامی در تغییر نام مؤسسات قرآنی به مؤسسات فرهنگی قرآنی مشکلی وجود ندارد، مشکل پیش‌روی مؤسسات سامانه ثبت اسناد است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی امیدیان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان لرستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، از برگزاری پانزدهمین جلسه هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان لرستان اواخر هفته گذشته در خرم‌آباد خبر داد و گفت: در روند ادغام مؤسسات فرهنگی ـ قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مؤسسات قرآنی تبلیغات اسلامی در تغییر نام مؤسسات قرآنی به مؤسسات فرهنگی قرآنی مشکلی وجود ندارد، مشکل پیش‌روی مؤسسات سامانه ثبت اسناد است.
وی با اشاره به آیین‌نامه جی بنیاد ملی نخبگان برای شناسایی نخبگان قرآنی، گفت: در این راستا نشستی با حضور صدا و سیما، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، تبلیغات اسلامی استان، اوقاف و امور خیریه استان لرستان و شخصیت‌های برجسته قاری و حافظ قرآن کریم، کسانی‌که رتبه‌های برتر ملی یا استعدادهای ویژه دارند، برگزار می‌شود.

امیدیان افزود: طبق این آیین‌نامه استعدادهای قرآنی زیر 35 سال به‌عنوان مستعدین قرآن و افراد بالای 35 سال به‌عنوان سرآمدان قرآنی شناسایی و معرفی می‌شوند، در این جلسه آیین نامه‌های جدید تشریح می‌شود.

مدیرعامل اتحایه مؤسسات قرآنی ـ مردمی لرستان با اشاره به تشکیل جامعه فرهنگی قرآنی امام عصر(عج) در شهرستان‌های الیگودرز و خرم‌آباد، عنوان کرد: این جامعه متشکل از فعالان قرآنی است، که امیدواریم بتوانیم این جامعه را تقویت کرده و در شهرستان‌های دیگر نیز این جامعه تشکیل شود.

وی با اشاره به این‌که آموزش یک پایه کار مؤسسات قرآنی بوده و آموزش و پرورش که بخش اعظمی از فعالیت‌های مؤسسات قرآنی به آن مرتبط است، مسئول آموزش عمومی کشور است، عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم همکاری بین آموزش و پرورش و مؤسسات قرآنی را بیشتر کرده و در این زمینه به یکدیگر کمک کنیم.

امیدیان با اشاره به این‌که در شهرستان‌ها بین آموزش و پرورش و مؤسسات قرآنی تعامل خوبی وجود دارد که امیدواریم زمینه همکاری را بیشتر کند، اظهار کرد: بحث آموزشی که در مؤسسات وجود دارد با بحث پرورش و آموزش در مجموعه آموزش و پرورش مرتبط است، بنابراین ما باید با یکدیگر همکاری کنیم.

مدیرعامل اتحایه مؤسسات قرآنی ـ مردمی لرستان افزود: یک‌سری برنامه‌هایی در مؤسسات برگزار می‌شود که انتظار می‌رود آموزش و پرورش بیشتر از گذشته به آن‌ها توجه داشته باشد.

وی با اشاره به این‌که بحث اعظای مجوز به پیش‌دبستانی‌ها موضوع مهمی است که باید بیشتر به آن توجه شود، عنوان کرد: بحث انتقال مفاهیم دینی به کودکان از کودکی اثربخش‌تر است، بنابراین از آموزش و پرورش انتظار می‌رود که کمک کنند مؤسسات قرآنی به‌صورت قانونمند و استاندارد مجوز تأسیس پیش‌بستانی را از آموزش و پرورش بگیرند و زیر نظر این نهاد فعالیت داشته باشند.

امیدیان ادامه داد: نکته دیگر در رابطه با دارالقرآن‌های فعال است که ایجاد شده است، با توجه به بحث دارالقرآن‌هایی که ایجاد شده، موفق هستند و افرادی‌که برای مدیریت انتخاب شدند، در این کار متخصص هستند و این موضوع باعث شده است که آسیب‌های مدرسه‌های قرآنی در دارالقرآن‌ها وجود نداشته باشد.

مدیرعامل اتحایه مؤسسات قرآنی ـ مردمی لرستان ادامه داد: مسابقات شکوفه‌های قرآنی با همکاری آموزش و پرورش برگزار می‌شود، و یک بخش از نخبه‌های قرآنی شکوفه‌هایی هستند که در مسابقات رتبه‌های ملی کسب کرده‌اند و این موضوع باید به تأیید آموزش و پرورش برسد، لذا این نهاد باید در جلسه‌ای که در بنیاد نخبگان برگزار می‌شود حضور داشته باشد.

وی افزود: آموزش و پرورش ظرفیت کلانی است که در اختیار ماست و از طرف دیگر ظرفیت‌های مردمی مانند خانه‌های قرآن و مؤسسات در دست ماست و همه حاضر هستیم که در فعالیت‌هایی که در آموزش و پرورش انجام می‌شود، کمک کنیم.

امیدیان تأکید کرد: همچنین آموزش و پرورش می‌تواند از ظرفیت مربیان قرآنی مؤسسات قرآنی که مدارک معتبر از نهادهای فرهنگی و مذهبی کسب کرده‌اند، برای آموزش قرآن به دانش‌آموزان و برگزاری کلاس‌های قرآنی در آموزش و پرورش استفاه کند.

captcha