امر به معروف و نهی از منکر ضامن بقای اسلام است
کد خبر: 3528486
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
اکبری:

امر به معروف و نهی از منکر ضامن بقای اسلام است

گروه اندیشه: روحانی مستقر روستای سوکهریز شهرستان خرم‌دره گفت: امر به معروف و نهی از منکر ضامن بقای اسلام است و آنقدر ادای این فریضه مهم است که امام حسین(ع) در این راه به شهادت رسیدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، حجت‌الاسلام علیرضا اکبری، روحانی مستقر روستای سوکهریز شهرستان خرم‌دره شامگاه دیروز سه‌شنبه، 16 شهریورماه در جمع نمازگزاران این روستا به آثار و پیامدهای خطرناک ترک امربه معروف اشاره و اظهار کرد: اگر مسلمانان به آثار و پیامدهای خطرناک ناشی از ترک امربه معروف و نهی از منکر آگاهی پیدا کنند بدون شک در احیای این فریضه الهی تلاش و کوشش بیشتری از خود نشان خواهند داد.

وی با تاکید بر ضرورت توجه بیش از پیش به این فریضه الهی یادآور شد: در جامعه‌ای که امربه معروف ونهی از منکر کمرنگ شود شاهد رشد و گرایش بیش از پیش مردم به فرهنگ غربی خواهیم بود.

حجت‌الاسلام اکبری با هشدار در زمینه عواقب ناگوار فراموشی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، تصریح کرد: بی‌توجهی و کمتر پرداختن به فریضه الهی امربه معروف ونهی از منکر باعث به خطر افتادن منافع دین مبین اسلام می‌شود.

وی عنوان کرد: امر به معروف به معنای توصیه کردن از سوی فرد مسلمان به دیگران به انجام آنچه از نظر عقل یا شرع اسلام خوب وخیر و نهی از منکر یعنی توصیه کردن از سوی فرد مسلمان به دیگران به انجام ندادن آن‌چه از نظر عقل یا شرع اسلام، شر و بد است.

روحانی مستقر روستای سوکهریز خرم‌دره امر به معروف و نهی از منکر را ضامن بقای اسلام عنوان کرده و یادآور شد: اهمیت این فریضه الهی به حدی است که امام حسین (ع) برای احیای آن به طور مظلومانه‌ای به شهادت رسید لذا وظیفه همگان است تا به این فریضه الهی توجه داشته و در راه احیای آن از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

captcha