آل سعود؛ بازیگر نقش اول سناریوی غرب برای تضعیف کشورهای اسلامی
کد خبر: 3529045
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۴
حجت الاسلام اشجری عنوان کرد:

آل سعود؛ بازیگر نقش اول سناریوی غرب برای تضعیف کشورهای اسلامی

گروه سیاسی: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه آل‌ سعود از رسالت اصلی خویش که خدمت به حجاج بیت‌الله‌الحرام است، بازمانده، گفت: آل سعود بازیگر نقش اول سناریوی غرب برای تضعیف کشورهای اسلامی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، با اشاره به گذشت یک سال از حادثه تلخ و فاجعه اندوهبار عروج و مجروحیت جمع کثیری از زائران خانه خدا و میهمانان حرم امن الهی در سرزمین منا، اظهار کرد: این حادثه باعث شد احساسات مسلمانان جهان جریحه‌دار شود و موج عظیمی از غم و اندوه جهان اسلام را فرا‌گیرد.

وی با بیان اینکه بی تدبیری آل ‌سعود و اشتباهات آنان نقش کلیدی را در رخ‌ دادن این حادثه ناگوار داشت، افزود: انعکاس اخبار، گزارش‌ها و تحلیل‌های این رخداد حزین و فاجعه عظیم در رسانه‌های جهان و کشورهای اسلامی همگان را بر این باور رساند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان ریاض را به ‌عنوان پایتخت پرورش افراط‌گرایان و تروریست‌ها دانست و تصریح کرد: امروز آل سعود حافظ منافع رژیم سفاک و کودک‌کش صهیونیستی در منطقه گشته است و دست در دست دشمنان اسلام با کشتار زنان، کودکان و مردم بی‌دفاع یمن به پشتوانه آمریکای جهانخوار و وابستگانش برای بقای رژیم منحوس اشغالگر قدس و همچنین تضعیف اتحاد کشورهای اسلامی می‌کوشد.

این مقام مسئول اضافه کرد: آل‌رسعود با جنگ‌افروزی و رفتارهای جاهلانه خود از رسالت اصلی خویش که خدمت به حجاج بیت‌الله‌الحرام است، باز مانده و بازیگر نقش اول سناریوی غرب برای تضعیف کشورهای اسلامی شده است.

حجت الاسلام اشجری از مسلمانان جهان به‌ ویژه سران کشورهای اسلامی خواست تا چاره‌ای برای اداره مناسک حج بیندیشند و عنوان کرد: خائنین‌ به حرمین در طول سال‌های اخیر نشان داده‌اند که لیاقت اداره حج و شایستگی خدمت‌رسانی به حجاج حرم امن الهی را ندارند و امت بزرگ رسول‌الله(ص) باید واحد و یکپارچه نسبت به مدیریت حرمین شرفین، آیین و مناسک حج ابراهیمی، جان، مال و آبروی مسلمانان و رهایی آنان از چنگ این حاکمان مزدور صهیونیست‌ و دست‌نشانده دشمنان اسلام تلاش نمایند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان به خاک و خون کشیدن مردم مسلمان توسط تکفیری‌ها و تروریست‌های وهابی و جنایاتشان در مناطق عراق، سوریه، یمن، بحرین و غزه را توطئه‌ مشترک استکبار جهانی به ‌ویژه آمریکای شرور و ایادی وهابی‌اش در منطقه دانست که حاصلی جز کشتار و آوارگی مردم بی‌گناه، ویرانی، فقر و عقب‌ماندگی و ایجاد اختلافات قومی و مذهبی در بین مسلمانان جهان نخواهد داشت.

وی اولین سالگرد عروج شهادت‌گونه مهاجران‌الی‌الله در حادثه خونین سرزمین منا را گرامیداشت و خاطرنشان کرد: این جنایت بزرگ ناشی از سوء‌ مدیریت، بی‌کفایتی و عدم‌ تعهد و مسئولیت آل ‌سعود نسبت به حفظ امنیت و سلامت ضیوف‌الرحمان است.

حجت الاسلام اشجری با بیان اینکه تلاش رسواگرانه امت مسلمان و اندوه بزرگ این حادثه دلخراش همچون انتفاضه‌ای پایه‌های کاخ متزلزل سردمداران جنگ‌طلب عربستان را ویران خواهد ساخت، یادآور شد: نهادها و سازمان‌های فرهنگی، عالمان دینی، فرهیختگان، دانشگاهیان، هنرمندان، شاعران، سازمان‌های مردم‌نهاد و عموم مردم باید با برگزاری مراسم، برنامه‌های فرهنگی و همایش‌های بصیرتی ضمن زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدای حادثه منا و افشای جنایات استکبار به ‌ویژه آل ‌سعود، در راستای منویات ولی امر مسلمین و تحقق مطالبات ایشان که فرمودند «حادثه منا نباید فراموش شود»، گام بردارند.

captcha