امر به معروف و نهی از منکر یکی از اهداف قیام عاشورا بوده است
کد خبر: 3534246
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۸
دانشی:

امر به معروف و نهی از منکر یکی از اهداف قیام عاشورا بوده است

گروه اجتماعی: امام جمعه بم گفت: یکی از اهداف قیام عاشورا امر به معروف و نهی از منکر بود که بعضی از مردم احساس می‌کنند امر به معروف و نهی از منکر فقط وظیفه روحانیان است در حالی‌که همه این وظیفه الهی را بر عهده دارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام قاسم دانشی، امام جمعه بم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بم ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: تقواپیشگی است که سعادت بشر را تضمین می‌کند.
وی ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم افزود: یکی از اهداف قیام عاشورا امر به معروف و نهی از منکر بود که بعضی از مردم احساس می‌کنند امر به معروف و نهی از منکر فقط وظیفه روحانیان است در حالی‌که همه این وظیفه الهی را بر عهده دارند.
امام جمعه بم ادامه داد: همانگونه که غیبت کردن، دروغ گفتن و ... گناه محسوب می‌شود باید توجه داشت که برنگرداندن قرض هم گناه است و نتیجه می‌گیریم که امر به معروف و نهی از منکر فقط در مورد عبادت کردن نیست و سایر مسائل هم شامل این امر مهم است.
حجت‌الاسلام دانشی بیان کرد: امام حسین(ع) فرمودند، هدف من از این قیام احیای دین جدم است که از آن زمان مردم آگاه شدند و برخی‌ها مسیر خود را عوض کردند.
امام جمعه بم عنوان کرد: حفظ امنیت تنها وظیفه نیروهای انتظامی نیست بلکه مردم نیز باید با مشارکت خود در این راستا تلاش داشته باشند.
وی تأکید دارد: مردم باید به مواردی که توسط نیروی انتظامی بیان می‌شود توجه و ایمنی اموال خود را حفظ کنند.
حجت‌الاسلام دانشی یادآور شد: با توجه به پایان یافتن فصل برداشت خرما می‌طلبد که مردم در راستای پرداخت زکات محصول خود اقدام کنند.
وی با اشاره به اهمیت بیمه گفت: رونق و گسترش بیمه در جامعه بسیار ضروری است و نیاز است کارخانجات خودروسازی هم نسبت به بیمه نیروهای خود در سطح شهرستان اقدام کنند.
امام جمعه بم اظهارکرد: شایعاتی مبنی بر جابه‌جایی یکی از دفاتر بیمه شهرستان بم که به شعبه تبدیل شده وجود دارد که باید اعلام کنم مردم و مسؤولان بم چنین اجازه‌ای نمی‌دهند.
حجت‌الاسلام دانشی با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان قزوین و قول وی در زمینه رشد شاخص‌های اقتصادی بیان کرد: امیدواریم شاهد تحقق این امر باشیم.
captcha