شهروندان نقش کلیدی و مؤثر در امر به معروف و نهی از منکر دارند
کد خبر: 3536600
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷

شهروندان نقش کلیدی و مؤثر در امر به معروف و نهی از منکر دارند

گروه اجتماعی: مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌جنوبی به نقش کلیدی و مؤثر شهروندان در امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: همچنین نقش نیروی انتظامی در ناامن کردن شرایط میدانی برای وقوع اینگونه مفاسد تأثیرگذار است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، عصمت محمودی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌جنوبی، عصرگذشته، 17 مهرماه در نشست مشترک با حضور مدیران و دست اندرکاران دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی استان با اشاره به وضعیت زنان متکدی و عدم بازدارندگی قوانین برای بازگشت به زندگی سالم، گفت: اعتیاد و خارج شدن از مرزهای اخلاقی از جمله آسیب‌های مبتلابه این گروه از متکدیان است که به تکرار جرم اصرار می‌ورزند.

وی افزود: خوشبختانه تعداد این افراد معدود بوده و با همکاری اداره کل بهزیستی استان و شهرداری بیرجند زمینه جمع‌آوری و اعزام آنان به مراکز بازپروری سایر استان ها فراهم خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌جنوبی، جست و جوی راهکارهایی را برای کنترل رفتار مردان خیابانی مورد تاکید قرار داد و گفت: کنترل مردان خیابانی آسان‌تر از زنان خیابانی است، زیرا زنی که آبرو و حیثیتش را به خیابان می‌آورد، چیزی برای از دست دادن ندارد، اما اغلب مردان با حاشیه امنی که برایشان ایجاد شده نهایت سوء استفاده را می‌کنند و بعضا تنها از رسوا شدن واهمه دارند، که با این اهرم می توان رفتار آنها را کنترل کرد.

وی عنوان کرد: علاوه بر فقر، مشکلات روانی و تنوع‌طلبی مردان و زنان را به مفاسد اخلاقی و اجتماعی می‌کشاند. امکان سنجی و ایجاد مراکز بازپروری زنان باید در دستور کار مسئولان این حوزه قرار گیرد.

محمودی به نقش کلیدی و موثر شهروندان در امربه معروف ونهی از منکر اشاره کرد و افزود: همچنین نقش نیروی انتظامی در ناامن کردن شرایط میدانی برای وقوع اینگونه مفاسد تاثیرگذار است.

وی از آمران به معروف و ناهیان از منکر خواست با حضور موثر در سطح خیابان‌های شهر، شرائط وقوع جرم و مفاسد اخلاقی را ناامن کنند.

captcha