اعلام فراخوان سومین دوره سوگواره ادبی - آئینی از«سفر تا صفر» در کرمانشاه
کد خبر: 3537848
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵

اعلام فراخوان سومین دوره سوگواره ادبی - آئینی از«سفر تا صفر» در کرمانشاه

گروه چندرسانه‌ای: فراخوان سومین دوره سوگواره ادبی - آئینی از سفر تا صفر ویژه دانشجویان دانشگاه‌های استان کرمانشاه در قالب مقاله پژوهشی، شعر و دلنوشته اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه، فراخوان سومین دوره سوگواره ادبی - آئینی از سفر تا صفر ویژه جوانان و دانشجویان دانشگاه‌های استان در قالب‌های مقاله پژوهشی، شعر، دلنوشته، کلیپ و عکس اعلام شد، شرکت کنندگان در این مسابقه می‌توانند در 2 رشته و حداکثر 3 اثر در هر بخش آثار خود را ارسال نمایند همچنین کمیت آثار ارسالی مبنای داوری نخواهد بود.
آثار ارسالی متناسب با موضوعات مشخص شده است و شرکت کنندگان باید حداقل یکی از آثار ارسالیشان متناسب با موضوعات همایش باشد.
قالب‌های مسابقه
این مسابقه در قالب شعر، دلنوشته، عکس، ساخت کلیپ و مقاله«پژوهشی، ترویجی و مروری» است و نحوه ارسال آثار به آدرس الکترونیکی انجمن ادبی دانشگاه قم به نشانی: anjomanadabi.qu@gmail.com است.
مهلت ارسال آثار از 11 مهرماه لغایت 18 آبان‌ماه و تاریخ داوری آثار ارسالی به این مسابقه 25 لغایت 29 آبان‌ماه سالجاری است.
قوانین ویژه در ساخت کلیپ شامل: مدت زمان بیش از 7 دقیقه نباشد«پس از پایان، در ازای هر 10 ثانیه اضافه، 1 امتیاز منفی محسوب می‌شود».
اگر کلیپ به زبان و یا گویش خاصی است باید حتما زیرنویس فارسی داشته باشد، فرمت پخش کلیپ mp4 یا mkv باشد(3gp نباشد) و کیفیت تصاویر مطلوب باشد همچنین برای سایز کلیپ محدودیتی از نظر مگابایت نیست.
در این بخش باید بین موضوع مسابقه و محتوای اثر هم‌خوانی وجود داشته باشد و رساندن مفهوم و هدف موضوع اثر به مخاطبان باید کامل باشد.
موضوعات پیشنهادی بخش ساخت کلیپ: جلوه‌های بصیرت در قیام«مختار»، جلوه‌های عزاداری حسینی در دیگر ملل، کوچک‌ترین سرباز، کرامات رضوی، نگاهی به معماری بنای حرم مطهر رضوی، روضه‌النبی، کرامات رضوی، دیروز مدینه، امروز کربلا و ترسیم غربت بقیع است.
در بخش مقاله(پژوهشی، ترویجی و مروری)
در این بخش تعداد صفحات مقاله حداکثر 20 صفحه باشد. مقاله ارسالی پیش از این به همایش‌های دیگر فرستاده نشده باشد و در نشریه‌ها به چاپ نرسیده باشد.
مقالات ارسالی پیش از این به همایش‌های دیگر فرستاده نشده باشد و در نشریه‌ها به چاپ نرسیده باشد.
در مقاله باید ویژگی‌های مقالات علمی - پژوهشی و اصول تحقیق رعایت شود و شامل بخش‌هایی نظیر: عنوان، چکیده، واژه‌های کلیدی(سه تا پنج کلمه)، مقدمه شامل پیشینه تحقیق، تحلیل مباحث، نتیجه بحث، فهرست منابع، ماخذ و چکیده باشد.
درصفحه اول فقط عنوان مقاله، نام و نام‌خانوادگی نویسنده، محل کار و مرتبه علمی، نشانی و شماره تلفن نویسنده ذکر شود.
مسئولیت صحت علمی مطالب مندرج در هر مقاله به عهده نویسنده است و مقالات دریافت شده مسترد نخواهد شد.
در مورد مقالات مسترخ از پایان‌ نامه‌ها لازم است عنوان پایان‌نامه، نام استاد راهنما و زمان دفاع ذکر شود. ارجاعات در متن مقاله به‌صورت کوتاه در داخل پرانتز ذکر شود به این شیوه(نام‌خانوادگی نویسنده کتاب یا مقاله، سال انتشار، جلد و شماره صفحه) و در انتهای مقاله ابتدا منابع فارسی و سپس منابع خارجی( به تفکیک کتاب و مقاله) براساس نام‌خانوادگی مولفان به‌صورت الفبایی نوشته شود.
موضوعات پیشنهادی در این بخش: جلوه‌های عاشورایی شعر افغانستان و تاجیکستان، ضامن آهو و تجلی آن در شعر فارسی، سیره عملی پیامبر اعظم(ص) در تعلیم و تربیت، نگاهی به ابعاد گوناگون صلح امام حسن مجتبی(ع)، سیمای پیامبر(ص) در آثار ادبی فارسی، اربعین در شعر معاصر، تجلی فضایل اخلاقی حضرت رسول(ص) در ادبیات فارسی، سیاست در سیره امام حسن(ع)، تحلیل دلایل پیشنهاد ولایتعهدی مامون به امام رضا(ع)، اشعار دینی و مذهبی علما و مراجع شیعه، قیام امام حسین(ع) در شعر پایداری، برخوردهای تربیتی امام رضا(ع) و نگاهی به واپسین روزهای عمر امام حسن مجتبی(ع) است.
شرکت کنندگان در بخش شعر می‌توانند برای سرودن شعر از قالب شعری استفاده کنند همچنین در بخش دلنوشته نیز اثر ارسالی باید در 10 سطر و حداکثر آن در 2 صفحه باشد.(بخش دلنوشته و بخش شعر دو بخش کاملا مجزا هستند اما به دلیل مشترک بودن در موضوع، آن‌ها در یک بخش ذکر شده‌اند)
موضوعات در دو بخش یاد شده: حضرت باران؛ ظهر روز دهم کجا بودی، نماز ظهر عاشورا، غریب بقیع، حجه‌الوداع، درحریم نوای نقاره خانه تو، از خیمه‌ها تا گودال، از صفا تا مروه، لحظه‌ای کنار پنجره فولادت، پدری برای همه، دیروز مدینه؛ امروز کربلا و ترسیم مظلومیت حضرت علی‌اصغر در واقعه کربلا است.
شرکت کنندگان در بخش عکس آثار ارسالیشان باید فاقد هرگونه جلوه‌های غیر طبیعی باشد، عکس‌های ارسالی حتی‌الامکان با فرمت jpg  باشند و عکس‌هایی که با دوربین تلفن همراه گرفته می‌شوند با حداقل وضوح 7 مگا پیکسل باشند.
از نظر برگزارکنندگان، ارسال کننده عکس مالک اثر شناخته می‌شود و هرگونه مغایرت و پیامدهای ناشی از آن با مسئولیت ارسال کننده خواهد بود.
یادآور می‌شود، برگزاری مراسم اختتامیه و اهدای جوایز دوشنبه 1 آذرماه سالجاری در محل تالار شیخ مفید دانشگاه قم خواهد بود.
captcha