پیام تسلیت فعالان قرآنی زنجان در پی درگذشت استاد مرحوم محمدتقی مروت
کد خبر: 3538093
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰

پیام تسلیت فعالان قرآنی زنجان در پی درگذشت استاد مرحوم محمدتقی مروت

گروه اجتماعی: اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت شعبه استان زنجان و موسسه دارالقرآن‌الکریم زنجان در پی درگذشت استاد مرحوم محمدتقی مروت، بنیانگذار سبک نوین تلاوت قرآن، پیام تسلیت صادر کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، استاد محمد‌تقی مروت از بنیانگذاران تلاوت نوین در کشور و دارنده اولین مقام نخست مسابقات بین‌لمللی قرآن مالزی بود که شامگاه 20 مهرماه سال جاری پس از تحمل یک دوره بیماری درگذشت.

در پی درگذشت این پیشکسوت قرآنی، اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت شعبه استان زنجان و موسسه دارالقرآن‌الکریم زنجان پیام تسلیتی را به شرح ذیل صادر کردند:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله وانا الیه راجعون

بی شک عروج ملکوتی بنیانگذار سبک نوین تلاوت قرآن کریم استاد مرحوم محمدتقی مروت موجب تاثر و تالم فراوان اصحاب جامعه قرآنی ایران اسلامی گردید. این استاد برجسته که با حضور مستمر در محافل و مجالس قرائت قرآن کریم و بهره‌مندی از تلاوت اساتید و قاریان برجسته جهان اسلام و نیز اجرای برنامه‌های متعدد قرآنی در کشور مصر گام بسیار مهم در نشر و ترویج فرهنگ تشیع در جامعه قاریان کشور مصر برداشته بود، از سرمایه‌های ناب قرآنی کشور عزیزمان به حساب می‌آمد که ارتحال این استاد فقید داغی بر دل جامعه قرآنی بود. از درگاه احدیت صبوری برای خانواده داغدار و شاگردان باصفای ایشان و اساتید قرآنی کشور و نیز غفران و رحمت بی‌کران الهی را برای آن معلم سفرکرده مسئلت می‌نماییم.

اتحادیه تشکل های قرآن و عترت شعبه استان زنجان

موسسه دارالقرآن الکریم زنجان

یادآور می‌شود، از اهم فعالیت‌های قرآنی استاد می‌توان کسب رتبه اول مسابقات بین‌المللی قرآن‌ کریم کشور مالزی در سال 1352، برگزاری دوره‌های آموزشی قرآن ‌کریم، از پایه‌گذاران تلاوت قرآن ‌کریم به‌صورت اصولی و صحیح در ایران، مبتکر شیوه هم‌خوانی و جمع‌خوانی قرآن در جلسات آموزش قرآن‌ کریم در سال‌های قبل از انقلاب اسلامی اشاره کرد.

این استاد پیشکسوت در سال 1354 جهت کسب و ارتقاء معلومات قرآنی به کشور مصر سفر می‌کند، که در این کشور از محضر اساتیدی چون مصطفی اسماعیل، عبدالباسط، علی‌البناء، ‌خلیل‌الحصری، عبدالعزیز علی الفرج، عامر السید عثمان، احمد الرزیقی و شیخ فتح الباب قندیل بهره می‌جوید که دانش خود را بعدها در ایران به منصه ظهور می‌رساند و در واقع او را می‌توان یکی از بنیانگذاران تلاوت حرفه‌ای و نوین در کشور دانست.

این استاد بین‌‌المللی قرآن ‌کریم در سال 1359 به کشور کانادا سفر می‌کند و در آن کشور با حضور در جلسات قرآن ‌‌کریم، اجرای برنامه در مناسبت‌های مختلف و جذب علاقه‌مندان به قرآن ‌کریم و مفاهیم متعالی آن در برگزاری دوره‌های آموزش قرآن‌ کریم  در رشته‌های مختلف از جمله تجوید، صوت و لحن در مساجد و مراکز قرآنی شهر تورنتو فعالیت مستمر و مثمرثمری داشته است.

از آثار و تألیفات استاد مروت می‌‌توان آموزش تجوید به زبان انگلیسی را نام برد.

captcha