گیلان دارای 750 شهید دانش‌آموز و فرهنگی است
کد خبر: 3541380
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۰

گیلان دارای 750 شهید دانش‌آموز و فرهنگی است

گروه اجتماعی: مدیرکل سابق بنیاد شهید گیلان وجود 8 هزار شهید و 22 هزار جانباز در این استان را سبب افتخار دانست و گفت: گیلان دارای 139 خانواده دو شهید و 750 شهید دانش‌آموز و فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، ابراهیم طاهرنژاد، مدیرکل سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان روز گذشته، 6 آبان در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بنیاد شهید گیلان که در حسینیه شاهد و ایثار رشت برگزار شد، وجود 8 هزار شهید و 22 هزار جانباز در این استان را سبب افتخار دانست و گفت: گیلان دارای 139 خانواده دو شهید و 750 شهید دانش‌آموز و فرهنگی است.

وی با بیان اینکه گیلان 14 خانواده سه شهید دارد، افزود: این استان دارای 140 شهید روحانی، 250 جانباز 70 درصد، 52 جانباز قطع نخاع و 200 جانباز قطع عضو دارد که همه اینها سبب مباهات است.

طاهرنژاد خاطرنشان کرد: گیلان یک ‌هزار کیلومتر از خط مقدم فاصله داشت و اهدای این همه شهید و جانباز با این مقدار فاصله بسیار مباهات دارد.

این مقام مسئول گفت: این استان یک درصد از خاک کشور را در اختیار دارد اما ایثارگرانش در میانگین کشوری 4 درصد بوده و 1.5 درصد از میانگین کل کشور شهید دارد.

عبداللهه پاکاری، مدیرکل جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان نیز در مراسم مذکور، اظهار کرد: از ظرفیت‌های استان برای برطرف کردن مشکلات جامعه ایثارگری استفاده می‌کنم و امیدوارم بتوانم توفیق خدمت به جامعه ایثارگری گیلان را داشته باشم و برای برطرف کردن مشکلات آنها گام بردارم.

captcha