شرکت 8 هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآن و عترت آبادان
کد خبر: 3543434
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸

شرکت 8 هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآن و عترت آبادان

گروه فعالیت‌های قرآنی: بیش از 8 هزار دانش‌آموز آبادانی به‌منظور شرکت در مرحله آموزشگاهی سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزان، نام‌نویسی کرده‌اند.

امین میمندی، مدیر دارالقرآن 14 معصوم(ع) اداره آموزش و پرورش شهرستان آبادان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، اظهار کرد: کارگاه آموزشی معاونان و مربیان پرورشی شهرستان آبادان با هدف بیان نکات لازم به منظور برگزاری مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این کارگاه‌ها 1 تا 30 آبان‌ماه به صورت غیرحضوری و حضوری در این دارالقرآن برگزار می‌شوند، افزود: در این کارگاه‌ها نکات مربوط به آیین نامه مسابقات قرآن دانش آموزی بیان می‌شود.

میمندی با اشاره به اینکه دو نفر ار مربیان قرآنی دارالقرآن جهت آموزش به معاونان و مربیان پرورشی شهرستان با این دارالقرآن در حال همکاری هستند، افزود: ثبت‌نام از شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزی نیز آغاز شده است و تاکنون بیش از هشت‌هزار نفر در مرحله آموزشگاهی این مسابقات ثبت نام کرده‌اند و احتمال افزایش این تعداد تا زمان برگزاری مسابقات نیز وجود دارد.

مدیر دارالقرآن 14 معصوم(ع) اداره آموزش و پرورش شهرستان آبادان با بیان اینکه این دارالقرآن جهت شناسایی نخبگان قرآنی به همه مدارس آبادان سرکشی می‌کند، گفت: با استعدادیابی از دانش آموزان آنها به شرکت در دوره‌های قرآنی این دارالقرآن فراخوانده خواهند شد. در این دارالقرآن دوره‌های روخوانی، روانخوانی، حفظ، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، اذان و احکام ویژه دانش‌آموزان شرکت کننده در مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این دوره‌ها ویژه دانش‌آموزان پایه اول دبستان تا چهارم دبیرستان است، اظهار کرد: دوره حفظ جزء 30 قرآن کریم نیز ویژه خردسالان 5 تا 7 سال در این دارالقرآن در حال برگزاری است. این دارالقرآن ظرفیت پذیرش بیش از 210 قرآن‌آموز در هر ساعت را دارد و آموزش به این قرآن‌آموزان توسط 10 مربی صورت می‌گیرد.

captcha