طرح 118 هزار صلوات هدیه به امام مجتبی(ع) آغاز می‌شود
کد خبر: 3543660
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۵

طرح 118 هزار صلوات هدیه به امام مجتبی(ع) آغاز می‌شود

گروه شبکه اجتماعی: طرح 118 هزار صلوات هدیه به امام مجتبی(ع) در اینستاگرام به صورت خودجوش آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، صفحه امام‌حسنی‌ها یکی از صفحات پربازدید اینستاگرام به شمار می‌رود که به مناسبت‌های مختلف طرح‌ صلوات را آغاز می‌کند و این بار به مناسبت نزدیک شدن به ایام هفتم و 28 صفر، شهادت امام حسن مجتبی(ع)، این طرح را فراخوان داده است.

در این فراخوان اینستاگرامی آمده است: حسن جانم؛ برای ما فرقی ندارد هفت صفر يا بيست و هشت صفر، ما فقط دنبال بهانه‌ايم كه يك روز بيشتر براي شما اقامه عزا كنيم و همه جا فرياد برنيم ما امام حسنى‌ها ديگر نمي‌گذاريم غربتتان ادامه داشته باشد و می‌شنويم صدای مادرتان را كه می‌‌فرمايد جانم حسن.
یکشنبه///

همچنین در ادامه فراخوان آمده است: بزرگواران دقت كنن هدف از بيان مطالب هفتم صفر كمرنگ كردن بيست و هشت صفر نيست، بلكه ما مي‌خواهيم همه تاريخ درست و دقيق وقوی شهادت امام مجتبی(ع) رابدونن واين دليل نميشه كه بيست و هشت صفر را ازياد ببريم. دو روز تا شهادت امام حسنمون مونده همه دست به دست هم بديم و كل اينستا روامام حسنی كنيم.

گفتنی است: روز هفتم ماه صفر در تقویم‌های رسمی کشور به عنوان روز ولادت امام موسی کاظم(ع) نامگذاری شده است، اما هفتم ماه صفر در میان مراجع و علما به خصوص در شهر قم به عنوان روز شهادت امام حسن مجتبی(ع) روز عزا و تعزیه است و علمای شیعه همواره به این موضوع ملتزم بوده‌اند. سابقه این موضوع در شهر قم از زمان حضرت آیت‌الله حائری یزدی است و هنوز هم علما و مراجع بر اساس همان سنت، روز هفتم صفر را روز شهادت امام حسن مجتبی (ع) می دانند و مجلس عزاداری برپا می‌کنند.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۸/۱۶ - ۱۳:۴۱
0
0
اجرای این طرح اقدام ارزنده است
captcha