کد خبر: 3546509
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵

فروش ناامیدکننده «ابوزینب» و «یتیم‌خانه ایران»

گروه هنر: فیلم سینمایی «ابوزینب» و «یتیم‌خانه ایران» با گذشت بیش از 20 روز فروشی ناامید کننده داشته‌اند، فیلم‌هایی که هر دو جز کارهای پرلوکیشن هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، فیلم سینمایی «ابوزینب» تا 24 آبان‌ماه 27200000 تومان در تهران و شهرستان‌ها فروش داشته است. این میزان فروش طی 21 روز نمایش به دست آمده است؛ همچنین 2 سینما ساخته جدید علی غفاری را به نمایش درآورده‌اند. 

بنابر این گزارش، با وجود سالن بسیار کم این سینما باز هم این میزان فروش که به نقل از دفتر پخش فیلم، اعلام شده، قابل قبول نیست، به ویژه که از این فیلم تیزرهای بسیاری از شبکه‌های مختلف سیما پخش شده است. نکته دیگر اینکه اگر این فیلم با توجه به تبلیغات تلویزیونی می‌توانست فروش خوبی داشته باشد، مطمئنا سینماداران برای اکران فیلم انگیزه پیدا می‌کردند. 

«ابوزینب» در شرایطی اکران شده که فیلمسازان آن در نشست خبری قبل از اکران ادعاهای فراوانی مبنی بر رعایت نشدن حقوق فیلم داشتند، بدون اینکه این مهم را در نظر بگیرند فیلمی که ساخته‌اند، مخاطبانش ایرانیان هستند پس طبیعی است فیلمی با این گرایش نتواند در گیشه موفق باشد. 

«یتیم‌خانه» ایران ساخته ابوالقاسم طالبی هم فیلمی دیگری بود که طی 19 روز 250 میلیون تومان فروش کرده است. این فروش برای این فیلم نه منطقی است نه عادلانه، چون وقتی در این سینما فیلمی چون «آس و پاس» فروش در 27 روز از یک میلیارد می‌گذرد، چگونه فیلم خوش ساختی چون «یتیم خانه ایران» با حجم لوکیشن و بازیگر چنین فروش ناامید‌کننده‌ای کرده است.

captcha