کد خبر: 3547885
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹
حجت‌الاسلام حکیمی‌فر:

آرامش کنونی مرهون خون‌ پاک شهدا است

کانون خبرنگاران نبأ: امام جمعه توپ آغاج گفت: آرامش کنونی مرهون خون‌های پاک شهدایی است که در طول عمر با برکت نظام جمهوری اسلامی به پای این انقلاب ریخته شده و امروز شهدای مدافع حرم در سوریه و عراق در دفاع از اهل‌بیت(ع) و مظلومین جهان هدیه می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حکمت حکیمی‌فر، امام جمعه توپ آغاج در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، ضمن تبریک هفته بسیج و تسلیت ایام سوگواری اربعین حسینی و  تقارن این دو ایام گفت: مسئولیت‌پذیری ارمغانی است که شهدای هشت سال دفاع مقدس و همچنین شهدای مدافع حرم به اقشار مختلف ارائه کردند.
وی افزود: ما در مقابل خون شهدا مسئول هستیم، يکی از مسائلی‌ که از اهميت والايی برخوردار است مسئله حس مسئوليت و مسئوليت پذيری است. انسان، عاقل و مختار است. درک و شعور دارد، نمی‌تواند نسبت به پيرامون خود بی‌تفاوت باشد و احساس مسئوليت نکند. رسول خدا(ص) فرمودند، همه شما مسئوليد حتی انبيای الهی و اوليای الهی هم مسئول هستند. اما ما در مقابل چه چيزهايی مسئوليت داريم.
امام جمعه توپ آغاج در ادامه بیان کرد: اولين مسئوليت ما در مقابل خداست، يعنی در برابر ذات خداوند تبارک و تعالی حس مسئوليت داشته باشيم، شايّد در هر صفحه‌ای از قرآن کريم که مطالعه کنيد اين تذکر را می‌دهد که شما در مقابل خدا مسئوليد، انسان حداقل سه مسئوليت در مقابل خدا دارد، معرفت و شناخت خدا؛ «أوّل الدّيِنِ مَعرِفَتُه».انسان نمی‌تواند بگويد من کاری ندارم، نه دينی انتخاب می‌کنم و نه کاری با خدا دارم و علت تأکید حضرت محمد(ص) بر «قولوا لَا إله إلا الله تُفلِحوا»، همين است، اول اين مورد را بايد اصلاح کرد، عقيده و بينش مردم و بعد روش و منش؛ ما در زندگی روش و منش داريم، گرايش داريم، که قبل از اين چهار تا بايد بينش باشد، يعنی چيزی که به آن گرايش داريم و آن را انتخاب می‌کنيم بر اساس اعتقاد باشد.
مدیرحوزه علمیه امام صادق(ع) با بیان اینکه در مقابل پیامبر(ص)، امام و اعضای جوارح مسئول هستیم ادامه داد: شما در مقابل اين دست مسئوليد، اين چشم که خودش به جايی نمی‌افتد شما با آن نگاه می‌کنيد، اين گوش که خودش استماع ندارد شما وسيله آن را فراهم می‌کنيد. لذا قرآن می‌فرمايد، «إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ كُلُّ أُولـئِكَ كَانَ عَنْهُ مَسْؤُولا» سمع به معنای شنوايی است. بعضی‌ از مفسرين می‌گويند چرا فقط چشم و بينايی؛ «ان السمع و البصر»را گفته است؟ مثلاً بويايی را نگفته، لامسه و چشايی را نگفته است و فقط شنوايی و بينايی را گفته است؟ شايد دليلش اين است که اين دو بيشتر در معرض استفاده هستند، اين قدر که انسان با گوش و چشم چيزی را می‌گيرد با بو و چشيدن و لمس کردن چيزی را نمی‌گيرد، لذا از ميان اين پنج حس، قرآن روی آن دو دست گذاشته است: «إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ كُلُّ أُولـئِكَ كَانَ عَنْهُ مَسْؤُولا».
خطیب جمعه توپ آغاج در پایان از برگزاری یادواره شهدا در روستای چغور قشلاق از توابع شهر توپ‌آغاج خبر داد و گفت: آرامش کنونی مرهون خون‌های پاک شهدایی است که درطول عمر با برکت نظام جمهوری اسلامی به پای این انقلاب ریخته شده و امروز شهدای مدافع حرم در سوریه و عراق در دفاع از اهل‌بیت(ع) و مظلومین جهان هدیه می‌کنند؛ پیروی از ولایت فقیه موجب می‌شود که راه شهدا را ادامه دهیم، چرا که شهدا از رهبر و مولای خود اطاعت کرده و مطیع امر  ولایت بودند.
captcha