انجام آزمایش DNA برای شناسایی اجساد شهدای انفجار تروریستی حله در اهواز
کد خبر: 3549230
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹

انجام آزمایش DNA برای شناسایی اجساد شهدای انفجار تروریستی حله در اهواز

گروه اجتماعی: معاون سیاسی ـ اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه با توجه به بررسی‌های صورت گرفته، 25 تا 30 نفر از شهدای حادثه تروریستی حله عراق زائران خوزستانی هستند، گفت: خانواده‌های شهدا آزمایش‌های DNA در اهواز را به منظور شناسایی اجساد انجام می‌دهند.

علی‌حسین حسین‌زاده معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان اظهار کرد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته و تطبیق اسامی مفقودان با اسامی اعلام شده از سوی وزارت امور خارجه و سازمان حج و زیارت، مشخص شده که 25 تا 30 نفر از شهدای حادثه تروریستی حله عراق زائران خوزستانی هستند.

وی افزود: با توجه به این موضوع و براساس ارتباط فرمانداری اهواز با خانواده‌های این شهدا، به منظور مراجعه به پزشکی قانونی و انجام آزمایش‌های DNA راهنمایی شده‌اند. پس از آزمایش‌های DNA در اهواز، نمونه‌ها برای تطبیق با اجساد باقی‌مانده از حادثه به پزشکی قانونی تهران ارسال می‌شود.

حسین زاده گفت: به محض نهایی و قطعی شدن نتایج، اسامی شهدای خوزستانی حادثه تروریستی حله اعلام خواهد شد و پس از شناسایی این اجساد پیکر آنها به اهواز منتقل می‌شود.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با ابراز تسلیت و همدردی با خانواده‌های شهدای حادثه تروریستی حله، اظهار کرد: نهایت تلاش جهت شناسایی هر چه سریع‌تر اجساد شهدای خوزستانی انجام می‌شود. همچنین زمان دفن و مراسم بزرگداشت این شهدا متعاقبا اعلام خواهد شد.

captcha