نیاز مالی؛ تنها دلیل حضور بازیگران در شبکه‌های خارجی
کد خبر: 3549824
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷
افشین سنگ‌چاپ:

نیاز مالی؛ تنها دلیل حضور بازیگران در شبکه‌های خارجی

گروه هنر: یک بازیگر سینما و تلویزیون بیان کرد: کار کردن در این قبیل شبکه‌ها مطمئنا به لحاظ حرفه‌ای دستاوردی برای بازیگران به همراه ندارد، اما شاید به لحاظ مادی بتواند برخی نیازها را تامین کند؛ بنابراین مطمئنا کسی که در شبکه‌ای چون «جم» حاضر می‌شود تنها نیاز مالی وی را مجبور به این کار کرده است.

افشین سنگ‌چاپ، بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) درباره حضور برخی بازیگران در شبکه‌هایی چون جم اظهار کرد: حضور بازیگران در خارج از کشور به خوی خود امری ناپسند نیست، به شرطی‌که حضور بازیگران با ارزش‌های دینی و ملی ما مخالفتی نداشته باشد. برای مثال اگر بازیگر زنی خواست در کاری خارجی حضور داشته باشد، حتما باید موضوعاتی چون حجاب را به عنوان شرط، برای همکاریش مطرح کند. 

وی در پاسخ به این سوال که حضور برخی بازیگران در شبکه‌ای چون «جم» از نگاه وی چگونه ارزیابی می‌شود؟ گفت: کار کردن در این قبیل شبکه‌ها مطمئنا به لحاظ حرفه‌ای دستاوردی برای بازیگران به همراه ندارد، اما شاید به لحاظ مادی بتواند برخی نیازها را تامین کند. بنابراین مطمئنا کسی که در شبکه‌ای چون «جم» حاضر می‌شود تنها نیاز مالی وی را مجبور به این کار کرده است.

اشتغال عادلانه؛ مانع ورود بازیگران به شبکه‌های جم

این بازیگر ادامه داد: بهترین راه برای جلوگیری از حضور عوامل سینما و تلویزیون در شبکه‌های ماهواره‌ای این است که امکان اشتغال را برای تمامی عوامل به صورت عادلانه فراهم کنیم، چون تا زمانی که امکان کار کردن در سینما و تلویزیون فراهم باشد، کسی در این شبکه‌ها حاضر نخواهد شد. 

سنگ‌چاپ به توضیح فوق اضافه کرد: معتقدم انگیزه صاحبان شبکه‌هایی ماهواره‌ای برای جذب عوامل ایرانی، هدفی خیرخواهانه نیست، چون شبکه‌ای که با هدف ضربه زدن به فرهنگی ایرانی – اسلامی شروع به کار می‌کند، از چنین مشارکت‌هایی به دنبال هدف خیرخواهانه‌ای نیست.

امکان شغل دوم با حرفه بازیگری نیست

وی در پایان تاکید کرد: نکته‌ای را در انتهای سخنانم می‌خواهم بیان کنم، آنهم اینکه برخی‌ها این ایرادی را از بازیگران می‌گیرند که چرا تنها به درآمد کار بازیگری اکتفا می‌کنند، زیرا باید شغلی دیگر نیز داشته باشند تا در زمان بیکاری بتوانند امرار معاش کنند. در پاسخ این ادعا باید بگویم که امکان چنین عملی به هیچ وجه پسندیده نیست، چون در زمانی که بازیگری مشغول در فیلم یا سریالی است، چگونه می‌تواند به کار دوم خود برسند، برای همین عملاً چنین راهکارهایی مردود هستند.

captcha